• Merveilleux

Tips på mattrengöring?

Är det någon som har något bra tips hur man på bästa sätt rengör en matta UTAN att behöva lämna in den på kemtvätt. Det handlar om små fläckar och uppfräschning!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på mattrengöring?
  • Nyfiken gul

du kan alltid gnida in fläckar med yes-diskmedel och en svamp och sen torka av med fuktig trasa o låta torka..

Är det vanliga enkla mattor med gummisida kan du släpa ut dom på utsidan om du har hustomt och spola ren dom med såpa, skurborste och trädgårdsslang...

• Merveilleux

Tack för tipset. Att släpa ut mattan är inte aktuellt så jag nästan bara har grusgångar överallt där jag bor. =)

• Nyfiken gul
    Merveilleux skrev 2008-02-16 14:36:35 följande:
    Tack för tipset. Att släpa ut mattan är inte aktuellt så jag nästan bara har grusgångar överallt där jag bor. =)
    det går lika bra i badkaret också.....
  • marysoul

de ringde nån till mig häromdagen och erbjöd gratis matt eller möbeltvätt i utbyte mot att både ja och min sambo var hemma. dammsugarmaskinen dom städar med heter Kuby/Curby? nånting, min kille jobbade för dom förr. de blir sjukt jäkla rent och fräsht! Tyvärr skulle ja in på sjukhus samma dag som dom ville komma...

men kolla runt om de inte finns nå liknande där du bor som kommer ut och deminstrerar :)

• Merveilleux

Ja, en curby. Dom är svindyra. En kompis till mig köpte en sån för flera år sedan och han tog med alla tillbehör som fanns, och då gick den på runt 20.000 har jag för mig. Men då är det livslång garanti på den.
    Men det känns lite väl magstarkt för min del =)

• marysoul

37.000 tror ja den går på nu! :P Men jag menade inte att du skulle köpa den, utan bara be om en demonstration, så kommer dom hem och tvättar din matta och försöker övertala dig att köpa den, men du tackar för städningen men är inte intresserad :)

• Merveilleux

HAHAHA! Smart! ja det var faktiskt en rätt så bra ide´ måste jag medge.

Svar på tråden Tips på mattrengöring?