• mammutten81

Vart köpte ni ert staket?

Vart inhandlade ni ert staket?
    Vad kostade det osv.

• Svar på tråden Vart köpte ni ert staket?
  • MiisPiis
    jockesfru skrev 2008-02-17 07:38:32 följande:
    ja att lura av folk pengar......=))
    Jamen helt enkelt så är det ju så att alla är inte lika duktiga som er, alla KAN inte bygga ett staket som ser snygg ut och som fungerar!
  • K J N

Om man inte kan bygga ett vanligt staket så kanske man ska bo i en hyreslägenhet och köra en Toyota istället..?

• MiisPiis
    K J N skrev 2008-02-17 10:36:19 följande:
    Om man inte kan bygga ett vanligt staket så kanske man ska bo i en hyreslägenhet och köra en Toyota istället..?
    För att?? Om man har råd att köpa ett staket, kan man väl bo i hus!?

Med den inställningen så är det ju lika bra att företagen slutar tillverka "färdiga" produkter, och lägger ner sin verksamhet då.
  • K J N

Jag menar bara att om man inte kan skapa ett eget staket så kommer man troligtvis att möta många problem i ett husägande.

• MiisPiis
    K J N skrev 2008-02-17 14:10:04 följande:
    Jag menar bara att om man inte kan skapa ett eget staket så kommer man troligtvis att möta många problem i ett husägande.
    Kanske, men man hittar lösningar på allt!

Måste kila iväg till sambon och tala om att vi måste flytta.......och köpa en Toyota!
  • Tildamamman

Det allra allra billigaste är faktiskt att bygga ett själv. Det krävs inte mer än att montera upp det färdigköpta.

Så om ni kan tänka er att gjuta ner ner stolparna ( de köper ni färdiga) är det sedan bara till att spika på längsgående slanor exempelvis två stycken i olika höjd. Då blir staketet likt detta; =I= Går förklaringen att förstå? .

Annars gjuter ni ner stolpar i marken (gräver ett hål, sätter ner stolpe med järnfot och häller sedan på cement. Glöm inte att kolla så stolpen står rakt) Därefter spikar ni på de färdiga sektioner ni har köpt. Visst låter detta inte direkt enklare?

Brädor köper ni hyvlade och klara. Jem o Fix tar ca 10 kronor brädan.
    Staket säljer annars Byggnetto, Jem o Fix, Bejers, Coop Bygg m.m.

mammutten81 skrev 2008-02-16 21:14:15 följande:
    Vart inhandlade ni ert staket?Vad kostade det osv.
  • Solian

Annars är en häck snyggt! Om man inte vill ha staket alltså...

• jockesfru

Men det kanske är svårare att sköta den sedan

Solian skrev 2008-02-17 17:00:58 följande:
    Annars är en häck snyggt! Om man inte vill ha staket alltså...
    Ludvigs mamma
  • Heisan

Ok då kanske ni som bygger själva kan tipsa om hur jag skall bygga mitt nätstaket av metall trådar... Annars är det väl inte lämpligt att jag bor kvar i mitt hus...

K J N skrev 2008-02-17 14:10:04 följande:
    Man kanske kan bygga sitt eget staket men tycker att det är skönare att någon annan gör det medan man ligger o solar sig i trädgården...
    jockesfru skrev 2008-02-17 07:38:32 följande:
    ja att lura av folk pengar......=))
    Man luras inte på några pengar om man tycker att det är värt att betala för det...
    Startar på 105,8....-99,8
  • jockesfru

Det kan du virka i ståltråd...=))

Heisan skrev 2008-02-17 18:44:47 följande:
    Ok då kanske ni som bygger själva kan tipsa om hur jag skall bygga mitt nätstaket av metall trådar... Annars är det väl inte lämpligt att jag bor kvar i mitt hus...Man luras inte på några pengar om man tycker att det är värt att betala för det...
    Ludvigs mamma
  • Heisan
    jockesfru skrev 2008-02-17 21:02:47 följande:
    Det kan du virka i ståltråd...=))
    Hm, dags att börja då om jag skall bli klar till våren..

Nej men allvarligt Ts-jag köper mitt nätstaket o tillbehör hos Sylvan- Skall gå på runt 10' om jag inte räknade helt fel... har 2700 kvm tomt.. Men behöver bara ha till tre sidor då ena grannen har staket...

Men sedan kommer häcken som skall vara innanför kosta..*hua*
  • Heisan

Cheapys har också bra priser på staket. Tänk bara på att olika kommuner har olika regler för hur högt staketet får vara utan bygglov.. I alla fall om man bor i ett villaområde....

• Tjej 83

vill så gärna ta bort häcken o ha ett trästaket.
    för häcken är så ful o sen på 2 ställen är det en annan häck? hur tänkte de egentligen?? jaja

fundera på o köpa färdigt -mätte o räknade ut priset! harrejävlar va dyrt!
    ja bygger nog mitt egna då ? fast de blir la säkert snett o vint haha

svårt det där!
    Blocket har haft staket till salu innan, men nu vet ja inte. men de ska ju passa med o räcka..

i vår/sommar ska vi plantera blommor framför häcken så de ser lite finare ut iaf sen får vi fundera på detta med staket. för de måste vi ha då vi har barn o häcken inte är så tät.
    (som om blommorna skulle stoppa dem )

ett =|=|=|=|= staket skulle inte funka hos ass iaf, annars är det snyggt..

Svar på tråden Vart köpte ni ert staket?