• Vårblomster

Vad ska jag köpa för topp till denna kjol?

Jag ska på konfirmation nu i helgen, och köpte en jättesnygg svart, a-linjeskuren kjol för detta tillfälle. Mitt dilemma är nu vad jag ska ha för topp till denna kjol....har ni några förslag?
    Kjolen är svart som sagt, med en brodyr nertill i guld/vitt i form av lite bohemiska blommor (knasig beskrivning jag vet).
    Kom igen snälla, hjälp min modetrötta hjärna.

• Svar på tråden Vad ska jag köpa för topp till denna kjol?
  • Kär och galen

Antingen en vit topp eller en med mycket färg beroende på vilka färeger du passar i

• MrsHawkins

Gud vad snygg den lät!

Nån färg upptill säger jag oxå.....lila?

• liten ior

jag skulle antingen ha en rosa/cerise top till kjolen eller en vit top med kanske någon gulddekor...

• snart tre

En topp i mörk rosa (cerise) tror jag passar väldigt bra till den kjolen.

• Vårblomster

Hm....era förslag låter ju onekligen bra....alltid en bra idé att ha lite inspiration i bakuhuvudet innan man shoppar loss.

Det där med färger är ganska svårt ibland tycker jag...jag är så himla blek, och när man sedan har brunrött hår så kan man se liiite illa ut i vissa färger.

Ok, säg att man köper en topp till detta nu...vilken sorts topp passar bäst till knälång kjol? Alltså, logiskt sett kan man ju inte ha en tunika tex till kjol, då det blir lite för täckande..ska man då alltså köra på en "vanlig" topp, modell kort ärm, eller finns det kanske roligare alternativ?

• MrsHawkins

Med brunrött hår så ska du ha färger säger jag!

Jag skulle nog köpa en vanlig top tror jag...med rundad hals.....och kort ärm.....

• liten ior

och jag tycker du ska köpa en singoalla ringad top

• Vårblomster

Hm, rundad hals är inte min grej tack vare (eller ska jag säga pga) mina stora tuttar....passar mkt bättre i v-ringat. Annars ser det ut som om boobisrna börjar redan under hakan
    Men om man har kortärmat så måste man ju ha någonting uppepå det också? Eller ja...det beror ju på vädret.....

• MrsHawkins

Aha! Jag har oxå stor byst o på mig är det jättefint med "fyrkantig" halsringning. Kanske nåt för dig oxå?

En kavaj eller kofta kanske funkar utanpå?

• Vårblomster

Jag tror det får bli kavaj uppepå i allfall.

Blus kanske vore fint...gah! Blir tokig på alla valmöjligheter!

Svar på tråden Vad ska jag köpa för topp till denna kjol?