Det går väl säkert, men frågan är hur det känns för dig då? Kan tänka mig att bebisen klarar sig om den mår bra och är frisk, så länge du fått ett ok av läkare/sköterska på BVC. Kan själv ärligt säga att jag aldrig hade klarat att åka så tidigt varken med mitt första eller andra barn. Vi har åkt däremot när äldsta dottern var ca 6 månader gammal till både Spanien och Turkiet och det gick alldeles utmärkt. Man kan liksom inte föreställa sig hur livet känns precis efter att man fått barn innan man fött. Nu är ju alla människor olika, och en del kanske inte påverkas mycket alls, men själv kände jag bara att jag ville vara hemma i lugn och ro och "installera mig" med bebisen och den nya lilla familjen och skulle inte ha klarat att resa så nära inpå förlossningen. Det var jättemycket hormoner och känslostormar och amningen krånglade. Jag blev också jättesjuk någon vecka efter snittet med bland annat blodförgiftning och fick läggas in på sjukhus, osv när första barnet kom. Det tog flera månader innan livet började stabilisera sig igen. Även när mitt andra barn kom för 9 månader sen kände jag att jag ville vara hemma i lugn och ro även om allt gick betydligt lugnare till denna gång. Lite OT föresten, vad betyder det att din pappa "nollar"?