• Kaosets Gudinna

Trasig nagel - vad göra?

När en nagel går av på mitten, ni vet innan den vuxit ut tillräckligt och fastnar i precis allt. Vad gör man då?

Någon som har ett hett tips?

• Svar på tråden Trasig nagel - vad göra?
  • SIN74

Jag har ett rejälare överlack som ska försegla det vanliga nagellacket. Jag filar till och målar på med detta. Det blir som ett lager på och skyddar från att man fastnar i allt. Man får måla på med jämna mellanrum.

• sweetpea

Jag har Mavalas små, tunna glasfiberbitar som jag klipper till och limmar på. Filar och lackar. Funkar helt okej.

• Xarxa
    ninanell skrev 2008-02-18 08:26:47 följande:
    hahahhahahahahhahhahhahahhahaqhhaha hahhahahahahhahahahahhaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!Det här var det roligaste jag läst på länge!!!!!!
    Öh, vad är det som är så roligt?
  • Drömmerdrömmar

Jag har gått på manikyrkurs och fick högsta betyget då, så mig kan du fråga ;)

ANVÄND ALLTID baslack, vanligt lack och sen toplack... funkar utmärkt!

Anledningen till att man ska ha baslack är för att annars blir naglarna gula och väldigt sköra... så enkelt är det ;) och fila ALDRIG "fram och tillbaka" med en fil, utan dra bara åt ett håll..

oj oj finns många tips :)

• Xarxa
    ninanell skrev 2008-02-18 09:48:14 följande:
    Ts + inläggen i tråden.
    Jaha, och exakt _vad_ är det som är så roligt? Att ts har en trasig nagel eller att hon vill laga den? Jag har också haft trasiga naglar och funderat på hur jag ska göra ... Inte kan jag minnas att det var så roligt förstås ...
  • Xarxa

Däremot tar jag gärna också emot bra tips!

• ninanell
    Xarxa skrev 2008-02-18 10:44:46 följande:
    Jaha, och exakt _vad_ är det som är så roligt? Att ts har en trasig nagel eller att hon vill laga den? Jag har också haft trasiga naglar och funderat på hur jag ska göra ... Inte kan jag minnas att det var så roligt förstås ...
    Jaaaaaaaaaaaaaaa! *s*
    Att hon har en trasig nagel och vill laga den!!!
    Iiiiiiih hela jag bubblar över av skratt här!
  • Xarxa
    ninanell skrev 2008-02-18 11:12:14 följande:
    Men gällande fenomenet i fråga rekommenderar jag silvertejp eller lite självdistans.hahhahahahahahahhahahahahahhaha
    Då förmodar jag att du tycker att det är lika lustigt att jag också haft naglar jag velat laga? Och vad har självdistans med saken att göra?
  • ninanell

Xarxa

Ja, jag tycker det är jätteroligt också. jag KAN inte låta bli att skratta när jag läser det.

Självdistans har MYCKET med ytlighet att göra. :) Och att ta sig själv på för stort allvar.

• Xarxa
    ninanell skrev 2008-02-18 11:31:25 följande:
    XarxaJa, jag tycker det är jätteroligt också. jag KAN inte låta bli att skratta när jag läser det.Självdistans har MYCKET med ytlighet att göra. :) Och att ta sig själv på för stort allvar.
    Så du menar alltså att man är ytlig och tar sig själv på för stort allvar? Jag har velat laga naglar många gånger i min dag och jag tror inte att jag betraktas som ytlig för det ...
  • ninanell
    Xarxa skrev 2008-02-18 11:34:36 följande:
    Så du menar alltså att man är ytlig och tar sig själv på för stort allvar? Jag har velat laga naglar många gånger i min dag och jag tror inte att jag betraktas som ytlig för det ...
    Jag betraktar det som väldigt ytligt.
  • sweetpea

Äh, att sköta sina naglar är väl inte konstigare än att styla håret eller raka benen eller sminka sig eller att använda parfym? Det tycker inte jag. Jag är en low-maintentance-tjej som aldrig sminkar mig och aldrig fixar håret, men när det gäller mina naglar vill jag gärna att de är hela och rena. Mina naglar är tunna och tenderar att spricka för långt ner och då är de för korta för att klippa av eller fila ner, det skulle göra ont. Då lagar jag dem istället.

• Kaosets Gudinna

Hmm... jag skiter fullständigt i hur naglarna ser ut sålänge de är rena.

Poängen var att det gör så satans ont att dra av en nagel som gått av innan den växt ut tillräckligt.

Ytlig är jag knappast. ;)

Provade med superlim. Funkade ett tag.

• gglitterr

Lim som man limmar lösnaglar med, finns nog något som heter nagellim också. Perfekt om det blivit ett jack långt ner.

Svar på tråden Trasig nagel - vad göra?