Trasig nagel - vad göra?
När en nagel går av på mitten, ni vet innan den vuxit ut tillräckligt och fastnar i precis allt. Vad gör man då?
Någon som har ett hett tips?
När en nagel går av på mitten, ni vet innan den vuxit ut tillräckligt och fastnar i precis allt. Vad gör man då?
Någon som har ett hett tips?
Jag har ett rejälare överlack som ska försegla det vanliga nagellacket. Jag filar till och målar på med detta. Det blir som ett lager på och skyddar från att man fastnar i allt. Man får måla på med jämna mellanrum.
Jag har Mavalas små, tunna glasfiberbitar som jag klipper till och limmar på. Filar och lackar. Funkar helt okej.
Humor?
Jag har gått på manikyrkurs och fick högsta betyget då, så mig kan du fråga ;)
ANVÄND ALLTID baslack, vanligt lack och sen toplack... funkar utmärkt!
Anledningen till att man ska ha baslack är för att annars blir naglarna gula och väldigt sköra... så enkelt är det ;) och fila ALDRIG "fram och tillbaka" med en fil, utan dra bara åt ett håll..
oj oj finns många tips :)
Vissa är lättroade! =)
Däremot tar jag gärna också emot bra tips!
Xarxa
Ja, jag tycker det är jätteroligt också. jag KAN inte låta bli att skratta när jag läser det.
Självdistans har MYCKET med ytlighet att göra. :) Och att ta sig själv på för stort allvar.
Äh, att sköta sina naglar är väl inte konstigare än att styla håret eller raka benen eller sminka sig eller att använda parfym? Det tycker inte jag. Jag är en low-maintentance-tjej som aldrig sminkar mig och aldrig fixar håret, men när det gäller mina naglar vill jag gärna att de är hela och rena. Mina naglar är tunna och tenderar att spricka för långt ner och då är de för korta för att klippa av eller fila ner, det skulle göra ont. Då lagar jag dem istället.
Hmm... jag skiter fullständigt i hur naglarna ser ut sålänge de är rena.
Poängen var att det gör så satans ont att dra av en nagel som gått av innan den växt ut tillräckligt.
Ytlig är jag knappast. ;)
Provade med superlim. Funkade ett tag.
Lim som man limmar lösnaglar med, finns nog något som heter nagellim också. Perfekt om det blivit ett jack långt ner.