• Boothwalker

Retrovagnstråden 10

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    Jag menar inte att trampa någon på tårna. Känner du dig trampad på så ber jag om ursäkt.
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 10
  • Boothwalker

Retrovagnstråden - New and improved - Välkomna =)

Jag menar inte att trampa någon på tårna. Känner du dig trampad på så ber jag om ursäkt.
  • Boothwalker

Äh. Varför centrerade den inte ts för?

• O aimeN N

Här e jag..

Frågar här oxå.
    Ni som har klätt om vagn (ja ni andra oxå)
    Ett bra tipps på tyg sort till att klä om en Brio sittvagn?
    Jag fundera på manchester men vet inte ännu..

Mamma åt 3 barn och 4 änglar.
  • daphniamagna

Jag fortsätter läsa...
    Om nån undrat vart jag är så läser jag nästan varje dag men jag har inte mycket att tillföra för tillfället känner jag

BF 080630
  • krypet fem

Kikar också in och lämnar ett avtryck i Nya tråden. "Tjuvläser" ju mest, men skriver ibland.

• Boothwalker

Jag köper tyg secondhand för jag är snål och för att det finns en del roliga ibland. Så skulle jag klä om en vagn så skulle jag ta ett sånt... =)

O aimeN N skrev 2008-02-17 22:23:13 följande:
    Här e jag..Frågar här oxå. Ni som har klätt om vagn (ja ni andra oxå)Ett bra tipps på tyg sort till att klä om en Brio sittvagn?Jag fundera på manchester men vet inte ännu..
  • Hellvira

Hej frågar ännu en gång. Blå sulkyn i mitt galleri vet någon årtal? 86? eller hur kan den sett ut innan omklädningen?

• O aimeN N
    Hellvira skrev 2008-02-18 07:37:34 följande:
    Hej frågar ännu en gång. Blå sulkyn i mitt galleri vet någon årtal? 86? eller hur kan den sett ut innan omklädningen?
    Satt och titta på vagnen en lång stund men vill få den till sent 80 kanske 90 tal? är jag helt ute o cyklar eller?
    Min brio solid är från 85 och den är ju cromat chassi, och någon form av manchester tyg.

Men men jag är inte super bra på årtal bara en gissning.
  • O aimeN N

Hihi filmtemet ringd just, vagnen har skött sig bra och kommer hem snart, därimot ville dom nu låna min brio solid kanske

Så gjorde jag ju så klart lite mer reklam om vagnarna så dom kanske kommer vilja låna fler i framtiden.

Svar på tråden Retrovagnstråden 10