• Smilla0608

babbeltråd för oss med Bf Juli/Aug-08

En ny tråd för oss som förhoppningsvis får bebis i Juli/Aug 2008

Här babblar vi om ALLT som rör graviditeten!!

061207 mammas hjärta kom till världen+Nytt Bf 080805
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 19:07
    7/7 - Siren (2:a)
    Härliga BF-listan

19/7 - Trissy (1:a)
    19/7 - flicka87
    21/7 - Smetanina (1:a)
    24/7- Nanna 79 (2:a)
    29/7 - Gallon82 (1:a)
    30/7 - Sara78 (2:a)
    30/7 - mej78 (1:a)
    31/7 - Älskade vovvsing (2:a)
    5/8 - Leyhla (2:a)
    7/8- Kesso (2:a)
    6/8 - Viola74 (2:a)
  • Svar på tråden babbeltråd för oss med Bf Juli/Aug-08
  • Mammaockså

Jag har moderkakan i bakvägg, så jag har kännt av sparkar tidigt, dessutom så är detta mitt femte barn så man vet hur det "ska" kännas. hihi.
    Jag har sett reklamen på barnmorskorna, ska nog titta på det ikväll.

Du fick ingen medicin mot trycket?  Hoppas det gått ner iaf!

• Tualisa

Jo äter tablett Trandate morgon och kväll för att sänka blodtrycket. Det har gått ner en liten aning sen jag började iallafall. känns som det har gåttner mer nu. Men har dock lite spår av protein oxå som kommit för en vecka sen ca. Men annars mår jag toppen. Känns skönt att vara under uppsikt iallafall. men typiskt att det kommer så tidigt är ju i vecka 25 nu...

Lilla knyttet, BF 14 Juli
  • mej78
    Mammaockså skrev 2008-03-26 09:07:02 följande:
    Hej vad kul, hur många har bestämt vilken vagn ni ska ha?Har nån erfarenhet av Teutonia Mistral S, det är rea på den i Babyland..Ja visst är det mysigt att höra hjärtljuden, jag fick en fetaldoppler i present, vilken man kan lyssna på hjärtljuden med hemma. Den fungerar bra, fast nof lite bökigt med gele å allt..
    Enda erfarenheten är att jag beställde en igår
  • Tualisa

VI har köpt en brio kombi, brun fastnade för den på babyland.. och sen kunde jag inte titta på någon annan.

• Tualisa

Skulle oxå vilja ha en sån fetaldoppler! Men antagligen skulle jag lyssna varje dag då... sambon brukar lyssna med toarulle på kvällarna har ett stetoskop, men man hör ej hjärtljuden än med det.. men kanske snart!

• Nanna 79

tualisa- Haha jag hade också tårar i ögonen när jag såg om programmet i morse. Hjälp så man är Flört

Nu har ni fått mig att börja fundera på vagn! Har varit helt säker på att använda emmaljunga duo edge som vi hade sist, MEN nu ska vi bo i lägenhet medan vi bygger vårt nya hus. Hmm det känns som om den är för stor och tung för det. Har någon nåt tips om en smidigare vagn??? Behöver gå och ställa handtaget eftersom både jag o smbon är långa. Tips??

• Mammaockså

mej; vad fick dig att väja den? Jag har varit inne på fun hela tiden, men när det är så bra rabatt på mistral s så vill jag tänka om. är hårdlift, den separata liggdelen?

• Mammaockså

Tualisa;
    jättefint med brun vagn. Jag har funderat på plommon elr brun...
    Nja dopplern är bra, och jag lyssnade dagligen med den, men inte nu, känner ju barnet i magen nu, när h*n rör sig.. Lite bökigt att kladda ner sig med gelen osv. Men den är bra, särskilt när man oroar sig om allt är bra med barnet i magen, man blir ju lugn direkt när man hör hjärtljuden..

Nanna79; vad kul att bygga nytt hus, vi har nyligen byggt, vi har bott här nu ett år och det är såå trivsamt.. Bygger ni genom husfirma eller själva? Vi byggde genom hjältevadshus.

• Kesso

Tualisa:
    När är barnmorskorna på tv och i vilken kanal? Det vill jag också se ju.

• Smilla0608

Välkommna tualisa och mammaockså

Ang. detta med vagn så var jag sååå dum när jag köpte vagn till A, förra hösten. Jag var inte alls intresserad av vagnar, tänkte bara att de var svindyra och "det spelar väl ingen roll vilken vagn man harOskyldig...." Tog en Brio Kombi under REAN för 3000, med hårdlift.
    Kanon tänkte vi.
    NU är ju hur intresserad som helst för vagnar...finns ju gööörsnygga juh!!!
    Har aldrig sett den ni pratar om Teutonia Mistral S, måste kolla in den på nätet nu

Jag tänkte ju köpa en syskonvagn så det blir en Babytravel twinjogger eller vad de kallas.
    Har jag säkert skrivit 10000 ggr redan...det kändes rätt bekant att skriva det

Tualisa
    :
    Barnmoskorna kommer ikväll kl 21.00 på kanal 1
    Måste ses!!!

Waan Ku Jeclahay **Anissa**
Svar på tråden babbeltråd för oss med Bf Juli/Aug-08