polyper i livmodern
Någon som har gjort en undersökning och kollat efter polyper i livmodern??
Hur känns det?gör de ont? hur lång tid tar det?
Någon som har gjort en undersökning och kollat efter polyper i livmodern??
Hur känns det?gör de ont? hur lång tid tar det?
Jag har haft polyper i liv modern. det gör inte alls ont att göra en sån undersökning, dom gör ett vaginalt ultraljud. jag hade 2 polyper som satt mycket dumt åt på mina ägg stockar, 2 veckor efter att dom hittade dom fick jag operations tid. hade inga som helst problem efter operation, kändes inte att jag hade opererat mig. bara att fråga om du undrar något så ska jag försöka svara.
Hur gjorde dom när dom tog bort dom??
Jag har fått höra från svärmor att man antingen bränner ellr skrapar
på mig skrapade dom bort dom, men som sagt, kände inget där nere efter operation.
okey... känner mig något lugnare..
Min läkare kvar som skrämmer mig bara nu då, trodde han bowlade med mina äggstockar sist vilket gjorde ONT..
Jag kan säga att jag bröt ihop totalt, grät var och varannan dag när jag fick reda på att jag hade polyper och att jag skulle opereras, var jätte rädd för att sövas mm, men när det var klart så skrattade jag närtan åt mig själv att jag var så "löjlig" för det var ju inget att vara nervös för.
Sövd har jag varit innan så det är jag inte så orolig för.. Såg dom polyperna direkt?? hur lång tid tog undersökningen ungefär?
Jag var där första ggn i augusti -06 men då sa läkaren att jag hade hormon rubbning, gav mig tabletter å skickade hem mig, var tillbaka i början av februari-07 fick då en kvinnlig läkare som var mer noggran. Dom sprutar in en vätska i underlivet på dig (iallafall på mig) sen gör dom ett vaginalt ultraljud, hur lång tid det tar beror nog på hur lätta dom är att upptäcka, min undersökning var över på ett par minuter. redan i slutet av februari opererades jag.
Vet du att du har polyper eller tror läkarna bara det?? Hur märkte du det?? har du gjort ngn undersökning??
Lycka till
Jag beställde en tid hos gyn för att jag har haft en del konstiga blödningar, han säger att jag har för tjock slemhinna och att det beror på hormonrubbningar men jag fick inga tabletter eller nåt..
Ungefär en vecka senare när infertilitetskliniken fått mina papper från gyn så ringer barnmorskan upp mig å då tror läkaren där att jag har polyper och att dom vill göra denna undersökningen på mig.. Hon bad mig ringa nästa gång jag får mens men grejen e den att jag vet aldrig när det blir, förra året hade jag mens 2 ggr på hela året..
Jag hade konstanta blödningar, kunde ha "mensen" i 2 månader och fri från det i ngr dagar så höll det på tills jag opererade bort dom.
Jag hade några dagar och sen uppehåll i några så höll det på i ca två månader.. Men det va inga rikliga blödningar utan små droppar hela tiden..