• Esteline

Prinsesskalas till en 5-åring, vad kan man roa dem med. Lekar o annat...

Ska ha ett prins o prinsesskalas på lördag för ca 12st 5-åringar.
    De får vara utklädda om de vill och temat kommer att vara disneyprinsessorna.
    Har fixat en Snövittårta och lite annan dekoration.
    Vi ska bjuda på fika och ha en fiskdamm med godispåsar.
    Förra året lekte de fritt men i år är de många fler så  jag tror inte det kommer att funka. Vad kan man hitta på? Vi kan bara vara inomhus...
    Det kommer både killar och tjejer.
    Några bra lekar som alla klarar?
    Tips och ideer?

• Svar på tråden Prinsesskalas till en 5-åring, vad kan man roa dem med. Lekar o annat...
  • Morbid Mistress

hela havet stormar fast tvärt om. Man tar bort en stol som vanligt men man ska hjälpas åt så att alla ändå får sitta. Väldigt skojigt när det bara är en stol kvar och alla ska få plats Dessutom gillar jag tanken med att man ska hjälpas åt istället för att tävla mot varandra.

Jag stressar, alltså finns jag
  • Sunshine79

Min dotter hade 5 års kalas i december och och det var också pojkar med, 8 barn och min dotter (det kändes som 20 hihihi...men roligt hade dem.......

då lekte dem hela havet stormar...då tog vi bara bort en stol...och den som inte fick sitta fortsatte sen ändå....så att inte någon blev ledsen...jätte kul tyckte dem.......

När alla kom till kalaset hade vi lagt på bordet vit pappersduk...och skrivit deras namn på pltserna....vi la kritor på bordet så satt alla på sina platser och ritade....ni skulle kunna ha tema...rita prinsessor....det var väldigt uppskattande dem tyckte att det var jätte roligt....

sen hade vi att sätta svansen på (IOR) istället för grisen....det var jätte roligt.....och vinnarna...(alla sp klart) fick popcorn halsband......

sem hade vi fiskedamm...och det var också roligt....så klart

Tiden gick jätte snabbt och...bums så var det slut....

Lycka till

Svar på tråden Prinsesskalas till en 5-åring, vad kan man roa dem med. Lekar o annat...