• LHUF

BF i mars Sthlm, mammor runt trettio? del 2

åh vad du har koll Jenn :)  jag glömmer lätt bort att kolla när trådarna går ut.

Idag var jag hos brorsans kompis, men så mkt hade dom viss inte, men ett babyskydd fick jag med hem, inget jättefancy men eftersom vi inte har egen bil så kommer vi mest använda det i taxi eller hos mamma och pappa.   Men allt man kan spara in pengar på är bra :)
    hur har ni andra det?  
    Fika på fredag någon?
  • LHUF

njut frullan  Här är det jag som får laga mat, var även tvungen att gå och handla lite mjölk och annat.. men i dag är ingen bra dag, ont som f*n i ryggslutet och bäckenet. och den lilla trycker sig nedåt, gissar att den kanske håller på att fixera sig..   skönt och glamouröst är det inte iaf..  Var föressten inne och kollade i ditt galleri igår hade totlat missat det. Men vad fint erat hus verkar bli, blir riktigt sugen. Och vilket sött bröllop ni verkade ha haft :)  

Jenn var inne och kikade hos dig med och ni var ju också ursöta på era bröllopsbilder :)  och vad mycket bilder du hade på emma där :)  så söt
    Idag har jag tvättat överdraget till bilbarnsstolen, den blev som nästan som ny, skönt att fläckarna gick bort. Sedan började jag packa ned bebisens kläder i en väska som får bli bb-väska. Iofs ett tag kvar men jag gillar att vara förbered. och dens kläder behöver man ju inte nu iaf.  Skrev även en liten lista vad som skall med till bb. Jenn du som varit där förrut, skall man ta med blöjor till bb eller får man det där?
    nej dags för pannkakor nu. kram på er
  • LHUF

Nej men usch vad det låter som det gör ont. hua, går väl in i den fasen jag med snart .. fick iaf tag i barnvagnsbutiken idag, då vi blev lovade att vagnen skulle komma som förra veckan. Men den hade inte kommit ännu hon babblade att det var chassit som tog tid. Så nu får sambon skäll för att han ville ha det svarta i stället för standard.

jaja jag överdrev lite och sa att det började närma sig nu och då blev hon väldigt förstående och sa att hon skulle ringa brio imorgon och sedan ringa mig direkt. 
    tror det skall funka på fred fm.. skall kolla
  • LHUF

hellu alla.. 

ingen bra dag, känner mig riktigt risig och snörvlig :( Så om det inte blir bättre får jag nog hoppa över morgondagens fika :(  Men skall vila mkt idag så jag hoppas det blir bättre.
    Välkommen arkeologitjejen :)  vi kommer säkerligen ha massa fikor framöver både innan och efter bebisarna tittat ut :)
  • LHUF

mår sådär fortfarande, var ute och lånade nya böcker men den promanaden höll på att ta död på mig. Så planera ni fika så får jag se om jag dyker upp. 

vagnen kommer på tisdag ringde hon som hon lovat och berättade :) Så något roligt var det med denna dag. skall baka kladdiga muffins eller i kakform nu och tröstäta.
    kikar in senare
  • LHUF

åhå rea på barnkläder.. minsann, kanske blir ett besök i helgen om man mår bra. har egentligen köpstop nu men är det rea så :)

kul med en i hammarby sjöstad, jag bor i sickla, bakom fredells precis i det enorma höga, bruna tegelhuset. Vart i sjöstaden bor du?
    tretti:  kakan tar bara 5 minuter att röra ihop så det var inte s jobbigt. Men den blev himlans god :)  lade i större bitar av 70% choklad i smeten så den blev extra god :)
    och böckerna var jag tvungen att lämna tillbaka då dom gick ut idag och jag måste ha något annat att läsa.
    ja jag tänkte lite att jag inte ville smitta ner er andra och framförallt på dig som skall samla massa kraft nu :)
  • LHUF

halloj alla..

här är det också snörvel och kli i halsen.. natten var bedrövlig med en bebis som sparkade och en sambo som kom hem lite på lyset plus täppt näsa. men har sovit lite på dagen iaf. Men har isolerat mig i sovrummet då sambon med kompis har lekstuga med att sätta upp spotlights i vardagsrum och hall. tanken var att även badrummet och klädkammaren skulle bli klart men det insåg jag redan i tidigt skede att det inte skulle hinnas med idag. men jag har ultimatum att det skall vara klart nästa helg. sedan vill jag ha rent och fint och inte massa verktyg och takflisor överallt.. 
    Förstår din tanke tretti: alla är typ sjuka. tänkte gå förbi jobbet en sista gång på onsdag efter mitt bm besök men vet i tusan om jag vågar det med tanke på alla baciller som florerar.
    Kul med ikea, har dock inte kommit på något ännu som vi saknar. Det enda jag skall köpa nästa vecka är 2 bodys och 2 par byxor och strumpor till. sedan lite på apoteket. sen får det vara nog :)
    Jenn hoppas du mår bättre idag och att ni har en mysig helg. 
    frullan:  så mysigt att sova med vovven :)  märker han att bebben sparkar på honom? :)  och kul med gratis paketet. Jag hämtade det förra veckan. men den där blöjhinken vet jag inte om man kommer använda mkt.. kanske kan göra om den efter de dyra påsarna är slut så man kan sätta i andra påsar :)
    Trevlig kväll på er.
  • LHUF

Håll dig till efter den 29.e bara :)  Så den får födelsedag varje år;)

• LHUF

hallo..

Här är det mkt bättre med förkylningen och jag tror jag hoppar över det spännande besöket på jobbet imorgon :)  sambon tyckte det verkade väldigt onödigt.
    Nu skall jag ut och köpa de sista plagget till bebbe bus och en amningsbh till mig. sedan får det vara nog :)    håller med dig tretti, men suktar gärna efter lite trevliga vårkläder nu. 
    hade igår kväll vansinnigt ont i ryggen och i sidan. och en del sammandragningar. Sambon tyckte det var jätteläskigt att magen blev så hård och fyrkantig.. Men det var inga som gjorde ont så jag antar att det bara är vanliga sammandragningar. men den knölar isg mer och mer nedåt nu. så det kanske är fixering på gång..
    men det närmar sig så sjukt snabbt. börjar bli riktigt nervös nu.. 
  • LHUF

Tror du kommer före mig, har ju aldrig haft onda fförvärkar/sammandragningar. men men vi får se :)  förstår att du inte vill gå över tiden, jag skall göra allt för att det skall komma igång när det är dags :)

idag blev det 1 par gråa byxor och en mörkturkos body från lindex. bilder finns i galleriet. Plus nya bilder på andra kläder vi har till första tiden. och en ny magbild från i går.
    Ngn som vill fika i veckan?
Svar på tråden BF i mars Sthlm, mammor runt trettio? del 2