• jenn79

BF i mars Sthlm, mammor runt trettio? del 2

Från trettiplus TS:

Hmmm...känner mig lite gammal när man surfar runt bland inläggen och alla förstföderskor verkar vara 23.... Hoppas det finns flera blivande mammor runt trettio som bor i Sthlm?

Välkomna gamla som nya

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-20 07:36
    gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m29891576.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-20 07:44
    Nu blir det rätt länk www.familjeliv.se/Forum-11-263/m27024197.html
  • Svar på tråden BF i mars Sthlm, mammor runt trettio? del 2
  • LHUF

nej jag vet ju att dom vaknar om dom är hungriga så jag oroar mig inte, blev bara så chockad. Själv somnade jag vid 23 så jag fick skön sömn jag med

Ly: Välkommen hit Jag har en dotter som är född den 19/3 i år. go och glad tjej

• arkeologitjejen

Ååååh ni lever!!!!

Har hittat Visa till Linnea på Youtube med Cornelis Vreeswijk och kan inte sluta lyssna på den.

Någon annan som gillar honom?

I vilket fall så tokstädar jag, tvättar dopklänning, stryker, gör inköpslistor och ska straxt börja laga mat. Fast just nu har jag tagit en paus och sitter med lilla huvudpersonen och myser i soffan. Jag med en kopp kaffe och hon med en tutte. Hon har för övrigt mer och mer börjat rata ersättning. VÄGRAR äta från och till fast hon skriker av hunger. Detta är lite jobbigt eftersom jag ibland får amma i upp till en timme innan hon är nöjd, men jag har märkt att jag får mer och mer mjölk så det löser sig.

Jenn är Emma två och ett halvt? Jag har hela tiden av någon märklig anledning, fast du sagt att hon är två, trott att hon är född 06 och alltså bara är ett och ett halvt och att du sagt två som i född 06 och nu är det 08. Ha ha!

• Trettiplus

Hej svejs,
    här finns det oxå liv!

Lite sovmorgon bara... och igår em/kväll var vi som sagt i E-tuna och visade upp Astrid för sambons släktingar från Småland. Hans moster hade sytt ett jättefint lapptäcke med kissemissar på Det var så fint så jag började nästan gråta, blev lite rörd över att en människa jag aldrig träffat tagit sig tid och sytt o grejat till min dotter antar jag...
    Nu ska jag bara förmå mig till att låta Astrid ligga och dregla på det... Har lust att häga upp det på väggen istället så det inte blir förstört...

arkeologi: trist med lägenheten. Antar att du gärna vill bli av med den extra utgiften...
    Jag gör oxå listor... i mängder! Sambon hånar mig men sen är det han som glömmer saker och missar saker så det så!
    På jobbet är jag faktiskt värre än hemma men det kan ju ha att göra med att det är lite högre tempo där...det som inte skrivs upp försvinner direkt ur huvet!
    Cornelis är najs, många kluriga och fina texter. Visst sa jag att min brorsdotter heter Linnéa?
    Hittar du någon sång om Astrid så säg till! Jag har letat o letat och hittade bara en märklig en...

jenn: tar med Bamse-brallorna på ons då! Jag kikade på din "kollektion" och konstaterade att det var väldans mycket rosa! Fina kläder men sambon har ett krav och det är INTE rosa kläder
    Vad gjorde folk innan Minifom??
    Fast här är det längesen jag gav henne nu.... *peppar,peppar*

Frulan: Tisdag är bokat! När? Ska vi vara tidiga och undvika folkmassorna för i så fall åker jag efter BVC och kan var där till tio- halv elva? Annars måste jag hem emellan och invänta uppvaknande och mat tror jag.... Törs inte ge mig iväg med hungrig tjej på tunnelbanan

smint: skönt att hon sover! Astrid sover oftast mellan 22.00 och 02.00 eller längre och sen är det varannan timme efter det då hon behöver lite hjälp på traven att hitta bröstet. Jag vet inte hur man skulle överleva om man inte fick de där sammanhängande timmarna

NU har jag fått erbjudande från Go'boken! Ska genast skicka efter!
    Har även fått mailsvar från Libero men det stod inget om rabatt på blöjor istället för newbornblöjor....vi får se vad som kommer... Jag skrev ju när lillan var född...

Det här med sömn... nu har vi fått tusen råd och den äldre generationen fasar över att hon dels inte somnar i egen säng och dels över att hon sover med mig. Man ska tydligen "ta striden medan hon är liten". De i min egen bekantskapskrets med egna små barn säger "ge henne tid så säger hon till själv när hon är redo att sova själv"
    För min del gör det inget om hon sover i min säng ett år till, men visst vore det najs om hon somnade i sin säng själv för nu är jag mer eller mindre tvungen att gå och lägga mig samtidigt... Men vad tusan gör man när hon vaknar så fort man lägger ner henne??
    Hon gick ju inte ens att lägga i den där plastbaljan på BB som sagt...
    Men i vagnen ute går det bra och i bilen så hon KAN ju uppenbarligen somna på andra ställen än i famnen...
    Jag är uppfostrad enligt metoden "de ska inte skämmas bort" så jag har egna tydliga minnen av att gråta mig till sömns (jo, jag minns!) och har lovat mig själv att aldrig utsätt mina egna barn för detta! Även om även jag förstår att det kommer en tid då ens barn inte vill gå och sova på kvällen och det kommer vara gråt och tandagnissel, jag är inte helt naiv!

Nåväl, nu har jag fått ösa ur mig lite vånda och går således vidare med att låta henne sova med mig tills vidare...

Näää, nu regnar det ju! Hade tänkt förlägga promenaden till Maxi...Känns ju lagom trevligt nu.. *dansar soldans och hoppas det ger sig om en timme*

• Trettiplus

Jenn: Går tråden ut i morgon?? Ska du eller jag göra en ny i så fall??

Angående vaccinationsfrågan... är det inte pneumokockvaccin som ingår i Hib?? Första sprutan är väl Difteri, Stelkramp och Kikhosta (DTP), Polio och så den som heter Hib?

• Ly75

Hej och tack för alla välkomsthälsningar :D

Trettiplus - har samma problem som dig, jag kan inte få min lillpojk att somna själv i spjälsängen. Han bara tokskriker! Utan jag får amma honom till sömns i min säng och sen vänta nån timme med att flytta över honom, annars vaknar han bara. Suck. Oftast händer det att jag somnar med honom i sängen och vaknar kring halv två på natten. Doh. Han ville inte heller sova i BB's plastlåda. Det var hemska nätter där på BB..hu.

• Trettiplus

Ly75: kikade in på din sida och såg att du är från Umeå! Mitt hem mellan 95-04

Skönt att det finns fler med sömnkrux!

• Ly75
    Trettiplus skrev 2008-05-17 11:59:21 följande:
    Ly75: kikade in på din sida och såg att du är från Umeå! Mitt hem mellan 95-04 Skönt att det finns fler med sömnkrux!
    Se där! Vad förde dig dit? Studier? Kärlek? Jobb?
  • arkeologitjejen

VARFÖR regnar det?! Jag står ju och lagar mat till mitt gardenparty för 40 pers imorgon! *snyft* Jag fördömer den dagen jag gick med på att flytta dopet från förra söndagen till imorgon!!!!!

• jenn79
    Trettiplus skrev 2008-05-17 11:45:58 följande:
    Jenn: Går tråden ut i morgon?? Ska du eller jag göra en ny i så fall?? Angående vaccinationsfrågan... är det inte pneumokockvaccin som ingår i Hib?? Första sprutan är väl Difteri, Stelkramp och Kikhosta (DTP), Polio och så den som heter Hib?
    *ammar* Gör en du Vad bra att du påminde mig om att den går ut! Såg det tidigare i veckan nämligen! Men gör en ny idag du

ang pnemucockvaccinet så ingårr det i någon av de man får, precis som tretti skrev Jag fick den infon på hembesöket nu med simon, men det kan ju ha vart för att emma inte fick och nu ingår den till alla.

dags att äta sen lunch för mig som sovit mellan simon har knölt var 20:e min... *trött*
  • Trettiplus

Tillbaka från lunch hos ett par bekanta som köpt ny lägenhet och min sambo är där och hjälper till att lägga golv. Kändes skönt att skylla på att Astrid behövde sova så jag kunde ta min vagn och strosa därifrån Tids nog kommer vi bo i byggbestyr så det räcker och blir över

Ly: Från början var det en kombination av jobb och kärlek, sen flyttade jag tillbaka till hemstaden Ö-vik en kort sväng, var utomlands i 2,5 år o sen tebax till Umeå för att bli socionom. Tyvärr finns ju inga jobb där så därav anledningen till att jag hamnat i Sthlm... Trodde inte jag skulle bli kvar här men nu verkar det bli så ändå! Men, man ska aldrig säga aldrig! Det kanske blir Umeå igen en vacker dag

jenn: jag försöker fixa ny tråd under kvällen då...

arkeologi: *tar på Astrids nyinköpta solhatt och dansar soldans för din skull*

Svar på tråden BF i mars Sthlm, mammor runt trettio? del 2