Inlägg från: MammasÄlsklingar |Visa alla inlägg
  • MammasÄlsklingar

Kejsarsnitt?

Hej!
    Ja först tar du upp det med din BM.
    Berättar varför du vill ha snitt och vad du känner mm.
    Sen får du gå på Aurora samtal.. sen ev träffa en förlossningläkare som beviljar snittet och ger datum.
    Men ibland kan det vara svårt att få beviljat snitt har jag läst.
    Är snittad med min första och ska bli snittade igen i maj planerat själv.
    Hur det är att bli snittad .. jag upplever det som en underbar förlossning .. mådde prima skinka 4 dagar efter .. inga komplikationer osv

• MammasÄlsklingar

Vad va det för skit läkare du hade?
    Som inte ens kan ge bedövningen rätt? ?
    Jag bara låg där helt stilla kände absolut inget .. jag visste inte ens att dom hade börjat tex .
    Jag sa såhär till dom ( Ska ni börja snart ) Ja vi e snart klara fick jag till svar.
    O ärret syns inte ens om det e en skicklig läkare/kirurg.

Men ja alla har olika efarenheter.

flickmamman skrev 2008-02-21 17:05:29 följande:
    jag har gjort kejsarsnitt båda mina förlossningar och jag skulle hellre ha gjort vaginalt...Man utsätter alltid kroppen för en risk vid en operation. Min bedövning tog inte som den skulle tex.om man är vaken under ingreppet så känns det även om det inte är smärta så är det VÄLDIGT obehagligt när de sliter och drar i magen. Och sen får man ju ett ärr på magen som man har resten av livet...det slipper man ju vid en vaginal förlossning.sedan efteråt så kan man ha väldigt ont (det hade jag) och risken för spinal huvudvärk finns (det fick jag).Jag tycker att man ska tänka till både en och två gånger innan man VILL ha ett snitt för det är inte smärtfritt det heller!Min rumskompis hade gjort båda och hon tyckte det var mycket värre att göra snitt än att föda vaginalt...varför vill du få kejsarsnitt?
Svar på tråden Kejsarsnitt?