Inlägg från: isacochrasmusmamma |Visa alla inlägg
  • isacochrasmusmamma

Hjälp!!! Fick regelbundna sd åkte in och såg att jag öppnat mig, är i vecka 25!!!!

Vet inte om jag lagt det här i rätt forum eller tråd?

Igår fm på jobbet fick jag helt plötsligt regelbundna sd. Tog det lugnt, åkte hem och sov men på efm ringde jag in och de ville att jag skulle komma in på en kontroll. Sd avtog när jag låg ner men de så att livmodertappen var påverkad och att jag hade börjat öppna mig.

Efter mkt om och men släppte de hem mig med ordinerad sängläge hemma och vila!! Skulle åka in om det kom tillbaka.
    Det var precis så här som förlossningen startade förra gången och efter två dygn kom mina tvillingkillar, men dock då i vecka 29+6
    Nu är jag bara i vecka 25-6 idag.

Undrar om det är någon mer spm har fått regelbundna sd och börjat öppna sig fast den lille har stannat kvar ett bra tag till???? Eller någon med barn födda i vecka 26? Hur gick det?

Är jätteorolig och rädd hela tiden nu!!

Kramar Åsa

• Svar på tråden Hjälp!!! Fick regelbundna sd åkte in och såg att jag öppnat mig, är i vecka 25!!!!
  • isacochrasmusmamma

Tack snälla!!!!!

• isacochrasmusmamma

Tack alla!!!! Gu vad skönt att höra att det har gått bra för er alla, oavsett om bebisen kommit ut för tidigt eller om det gick att häva!! vad är Adalat för något?

kram

• isacochrasmusmamma

Hej maria v
    Jag låg hela tisdagen och onsdagen i sängen stilla. Igår var jag på kontroll på spacmödravården och då konstaterade de att det hade gått tillbaka!!! jag var inte öppen nånting nu samt att tappen såg bättre ut! Blev så glad att jag började gråta!!

Blev sjukskriven 3 veckor till för att vila här hemma.

Känner mig så glad och lättad nu, men tar det jättelugnt.

kram åsa

• isacochrasmusmamma

Åh gu vad bra jomi!!!
    Det var ju jättebra!!!

• isacochrasmusmamma

Morotsstavar, vad skönt att de har gått att stoppa så länge i denna graviditet!!!
    Gick allt bra med er lilla prinsessa som kom så tidigt?

ha en mysig fredag!

• isacochrasmusmamma

Tack maria v!!

Ja nu hoppas jag att lillebror vill vara kvar mist en månade till i magen i alla fall.

Ha en mysig fredag!

Svar på tråden Hjälp!!! Fick regelbundna sd åkte in och såg att jag öppnat mig, är i vecka 25!!!!