Inlägg från: Silence is golden |Visa alla inlägg
  • Silence is golden

hjärnhinneinflammation

Anonym skrev 2008-02-19 16:50:36 följande:
    Finns det någon som vet något om hjärnhinneinflammation?Hur snabbt blir man sämmre efter att huvudvärken kommer? Vad är prognosen?
    Det finns ju olika grade av hjärnhinneinflamamtion.Tyvärr så har jag (en anhörig gäller det) bara dåliga nyheter.Vill ej skriva mer i tråden.
    Ett vackert skal är inte allt
  • Silence is golden

Kan du inte vänta och se vad hon får för diagnos? Bättre än att spekulera.Då det finns två sorters meningit.

• Silence is golden
    MrsQ skrev 2008-02-19 16:58:46 följande:
    Jag hade hjärnhinneinflammation (virus) förra vintern.Men det aknske är inflammation som orsakas av bakterier som du undrar över!?
    Min far avled i bakteriek meningit.
  • Silence is golden
    Silence is golden skrev 2008-02-19 16:59:47 följande:
    Min far avled i bakteriek meningit.
    b a k t e r i e l l
  • Silence is golden
    Anonym skrev 2008-02-19 17:08:55 följande:
    MrsQ, om det ok att jag frågar, hur snabbt gick sjukdomsförloppet? Vad jag hört om hjärhinneinflamation går det väldigt snabbt. Stämmer det?
    Eftersom du ville ha ett svar så.Min far insjuknade på fredagen.Avled på lördagen.
  • Silence is golden
    Anonym skrev 2008-02-19 17:22:23 följande:
    Silence is golden, jag beklagar.
    Tack.Men sedan så finns ju en kan man kalla det vanlig variant.Som inte är bakteriell
  • Silence is golden
    lollan76 skrev 2008-02-19 17:19:46 följande:
    Silence is golden skrev 2008-02-19 17:14:59 följande: Beklagar det som hänt....kram
    Tack.
  • Silence is golden
    Sailor skrev 2008-02-19 21:00:56 följande:
    Till att börja medmåste man skilja på bakteriell och virus meningit (meningit är samma sak som hjärnhinneinflammation.) En bakteriell meningit är direkt dödlig 10 % av de som insjuknar dör, många får bestående neurologiska handikapp, och har ett extremt snabbt sjukdomsförlopp. En virusmeningit är i regel inte lika farlig däremot kan det ta lång tid att tillfriskna eftersom man inte kan ge antibiotika.
    Min far dog i bakteriell meningit.Inom ett dygn var han borta.
  • Silence is golden
    Majsan70 skrev 2008-02-20 10:57:06 följande:
    Vår dotter avled nästan av bakteriell meningit av värsta sorten och värsta stammen för snart 4 år sedan.Sjukdomsförloppet gick oerhört snabbt. Det tog 1 dygn från första symptom på insjuknande tills dess att organen kollapsade och hon var döende.Hur sjuk man blir avgörs ju av ett antal olika faktorer samt av vilken behandling man får när man väl kommer till läkare.
    Silence is golden skrev 2008-02-19 21:19:48 följande:
    Sailor skrev 2008-02-19 21:00:56 följande: Till att börja medmåste man skilja på bakteriell och virus meningit (meningit är samma sak som hjärnhinneinflammation.) En bakteriell meningit är direkt dödlig 10 % av de som insjuknar dör, många får bestående neurologiska handikapp, och har ett extremt snabbt sjukdomsförlopp. En virusmeningit är i regel inte lika farlig däremot kan det ta lång tid att tillfriskna eftersom man inte kan ge antibiotika.Min far dog i bakteriell meningit.Inom ett dygn var han borta.
Svar på tråden hjärnhinneinflammation