• Elsans

Någon som har provat akupunktur mot illamående?

Blev rekomenderad det idag när jag var på MVC och kan ju inte påstå att jag är så jättesugen. nålar rakt in i handelden liksom men om det fungerar är det ju värt det. någon som har provat?

• Svar på tråden Någon som har provat akupunktur mot illamående?
  • 1 och 1 är 3

Har du provar akuPRESSUR!?!?

Sånna band man köper på apoteket? Fungerade kanon bra för mej!

• Smilla1976

Jag fick akupunktur mot mitt illamående och det hjälpte på ett par timmar, satt kanske 20 min med nålar i öronen, där det tydligen ska hjälpa. Balanssinnet sitter ju i örat.

Låter konstigt att sätta dessa i handleden!!

Efter dessa 20 min så satte BM på senapskorn i örat med tejp över så att det skulle pressas mot de punkterna jag hade haft nålarna på. Hade dessa i 10 dagar och var så rädd att jag skulle börja må illa igen, men det gjorde jag inte... Funkade superbra!

Hoppas du får lindring!

kram Smilla

• Elsans

jag får inte ha armband på jobbet så jag har inte provat akupressur, kanske skulle testa de dagarna jag inte jobbar iaf.

i öronen! skumt! de skulle sätta dem i handlederna på samma punkt som akupressurbanden trycker på. senapskorn i öronen? hörde du nånting då då? låter ju bra att det fungerade!

• Diamantflickan

Jag har provat akupunktur och det hjälpte. Det tog inte bort illamåendet helt, men lindrade helt klart. Jag fick nålar i huvudet (2) i handlederna, på insidan av benen och en över magsäcken. Efter ca en kvart med nålarna började jag känna att illamåendet övergick i hunger. Efter akupunkturen kunde jag alltid äta riktigt lagad mat (som var mkt svårt annars).

Testa vet jag! Det gör inte alls ont att sätta i nålarna (som en liten mygga sticker dig bara) och efter några sekunder känner du inte ens nålarna.

Diamantflickan

• Smilla1976

Ja alltså senapskornen låg inte i öronen utan bara på de punkter strax utanför örat som jag hade haft nålar på =) Det var två små korn i varje öra.
    Så jag hörde alldeles utmärkt!

kram SMilla

• Elsans

Haha, då fattar jag!

skumt att det verkar så olika för olika ställen var de sätter nålarna. tror jag provar med lergiganet ett tag till och om det inte fungerar så testar jag akupunktur.

tack för alla svar!

Svar på tråden Någon som har provat akupunktur mot illamående?