• zandrisen

Erfarenheter av horminspiral/Levonova?

Jag har stora problem med mellanblödningar, och kommer nu i dagarna att få en Levonova hormonspiral insatt just för att minska mina blödningar. Det jag är mest orolig över nu är de eventuella biverkningarna så som viktökning och deppighet. Då jag har ganska rejäla pms-problem i vanliga fall så vore det en mardröm att bli ännu deppigare, och viktökning vill jag såklart också undvika. Har tagit upp min oro med gyn, men hon tycker att jag måste prova, för att få bukt med blödningarna. Behöver egentligen inte något prev-medel då maken är steriliserad, men det är väl egentligen inte relevant i frågan.

Vore jättetacksam om ni som har/har haft hormonspiral kan berätta hur ni upplevt det? Biverkningar?

• Svar på tråden Erfarenheter av horminspiral/Levonova?
  • MissJara

Det är ju så personligt , men jag hade inga som helst problem varken med viktökning eller depressioner när jag hade Leonova -spiral .
    Hade spiralen ca 1 år innan vi bestämde oss för ett syskon . Tycker du ska prova iallafall . Hormonernan går ur kroppen på 24 timmar om det inte skulle passa dig + att man får pengarna tillbaka inom 6 månader har jag för mig .Kolla det först ..

• Rosana

För min bästa vän funkar levonova perfekt, hon har aldrig känt av några biverkningar. Jag själv däremot testade också p.g.a mellanblödningar loksom du. Det var rena katastrofen, gick inte upp i vikt men deppade och BLÖDDE konstant. Tillslut var det bara att ge upp och ta bort den. Men som Miss jara skriver, så är det ju så öolika från person till person. Testa och se.

• zandrisen

Tack ska ni ha. Det verkar vara väldigt olika alltså. Kommer väl att testa då, och hoppas att jag slipper biverkningar

Svar på tråden Erfarenheter av horminspiral/Levonova?