• karma5

Ngn som reklamerat kläder hos nätbutiken HM.se?

Har en nyinköpt kofta som efter första tvätten släppt i sömmarna längs halslinningen. Har köpt den på nätet hos HM.se. Ngn som har eller som vet hur det brukar gå att reklamera varor hos dem? Har mailet dem ikväll med fråga men undrar om kanske ngn här har ngt att säga!! Jag är osäker på om varan finns i butik. Är en sådan hör kofta:
    shop.hm.com/se/&dept=DAM_TRO_CAR

• Svar på tråden Ngn som reklamerat kläder hos nätbutiken HM.se?
  • flickmamman

Det finns en klisterlapp på kvittot som du fick med kläderna. där det står deras adress.. den klistrar man på paketet på samma ställe som din adress stog. och sedan lämnar man in paketet där man hämtade det. det kostar 50 kr men det lär du få tillbaka eftersom du reklamerar och inte byter!

• karma5
    flickmamman skrev 2008-02-19 21:20:06 följande:
    Det finns en klisterlapp på kvittot som du fick med kläderna. där det står deras adress.. den klistrar man på paketet på samma ställe som din adress stog. och sedan lämnar man in paketet där man hämtade det. det kostar 50 kr men det lär du få tillbaka eftersom du reklamerar och inte byter!
    tack, problemet är att jag inte har kvar klisterlappen. Jag har många gånger returnerat varor som varit för stora/små osv men adlrig reklamerat. Har du gjort det någon gång? Jag antar att jag får packa och skriva adress själv och frankera själv och det är ok men jag undrar mest hur pass lätt det är att reklamera, hur pass misstänksamma är de? Hur gör de sina bedömningar?
  • flickmamman

jag har reklamerat och de har varit jättehjälpsamma!!!! de vill ju att du ska handla där igen, så det är inga problem! jag fick en ursäktslapp och ett tillgodo på hundra kronor vid nästa köp!!!

• karma5
    flickmamman skrev 2008-02-19 21:46:48 följande:
    jag har reklamerat och de har varit jättehjälpsamma!!!! de vill ju att du ska handla där igen, så det är inga problem! jag fick en ursäktslapp och ett tillgodo på hundra kronor vid nästa köp!!!
    Tack! Då vet jag, jag avskyr att reklamera saker, är inte konflikträdd i vanliga fall men just reklamering känns alltid jobbigt. Har kanske att göra med att jag jobbat i butik och vet hur många irriterande kunder man möter - är livrädd att vara en sådan
Svar på tråden Ngn som reklamerat kläder hos nätbutiken HM.se?