Klistrar även jag in här
Tack för trådstarten Amazonas 8jag tänkte på det hela dagen igår, men var lite för tankspridd för att göra något åt saken...)
Hej på er!
Nattningen gick över all förväntan Trodde det skulle vara betydligt svårare än vad det till slut var. Siri blev lite pass när hon inte hittade nappen i sängen (kröp omkring och letade efter den i ca 10 minuter, såg lite förvirrad ut ). Accepterade dock väldigt snabbt att nappen var borta. Att somna själv var lite jobbigare... men det var det förra gången det introducerades också. Det tog knappt 45 minuter för henne att somna, med en del gråt dessförinnan, men sedan sov hon HELA natten utan ett pip Jag sov däremot inte alls eftersom jag låg och väntade på att hon skulle börja gråta hysteriskt då hon inte hittade nappen... vad knäpp man är
I morce letade hon lite efter nappen efter det att hon fått sin välling. Var ledsen i en minut och sedan gick hon och hämtade dagens bok (vi läser alltid en kvart efter vällingen på morgonen). Resten av morgonen var faktiskt lugnare än vanligt (eller inbillar jag mig bara det???) och lämning på dagis gick hur lätt som helst. Hon stod och vinkade i fönstret med Pippi under armen. Utan napp Som tur är är vårat dagis helt med på noterna om man säger att man inte vill att ens barn ska få ha napp. De accepterar (och tycker det är bra) att man vänjer av med napp även på "dagisdagar", jag hoppas bara att det inte blir för mycket gnäll vid middagsvilan... vi får väl se vad som kommer fram vid hämtningen
Jag är så stolt över Siri (och mig själv som äntligen tog tag i saken)! Min stora lilla tjej
Ha en skön dag allesammans!