Tack Ain för att du tar dig tid att svarar, men det e ingen brådska det e ju bara för att man vill veta ALLT på direkten!, och usch med vattenskada! Hoppas att det går bra och ni får tag på snabb och effektiv hjälp! Hur länge kommer du att vara mammaledig nu?
Jag har en dotter född januari 07 och väntar syskon i juni.
Vi ska iväg på onsdag til USA i 10 dagar på semester, sol, bad och strand! Så svara och skriv när du hinner och orkar!
Vi har bestämmt oss för att skaffa hus med trädgård, känns som att det e det som lockar nu när vi bott i lägenhet med uteplats (lyx) men 6år räcker, så nu vill vi ha hus, vi kommer att kunna ha det rätt bra, det blir en rejäl löneökning och bra förmåner på jobb för min man, så vi kommer att ha två bilar och behöver inte tänka på stadsbussar och sånt, min första tanke e att jag vill bo centralt i Geneve, fast det låter mer och mer lockande med ett hus i frankrike, hihi vi har ett par goda vänner som flyttade till Geneve för 1,5 år sedan och de har flyttat från lgh i Geneve till ett chateu i frankrike, jättestort och vi tyckte att det lät så extravagant, och så 'typiskt dem' haha men det kanske e billigare då att bo där, eller billigt e det väl inte men att man får mer för pengarna. Verkar ju rätt så vanligt att göra det.
Så rekommenderar du Pays de Gex? Och vilka byar isåfall? Vi vill bo i något fint område men gärna inte mitt ute på en åker utan med närhet till affärer och sånt
Och om man bor i Frankrike, känns det troligt då att jag tar mig in till geneve och går i Svenska kyrkan på mamma barn grupp, och att min dotter kommer att gå på den svenska förskolan? Alltså tror du att jag verkligen pendlar in?
Jag bor i hampstead nu i London och vi är så fruktansvärt bortskämmda fast här finns mammagrupper och babysim och sångstunder och öppna förskolan osv osv säkert 5-10 olika som man kan gå på varje dag!!!!! inom gångavstånd, så jag vill bara veta att om man bor utanför så känns det då troligt att jag kör in och lämnar Maja på en skola i stan? Vi tänker inte välj svenska skolan för hela våra barns uppväxt, vi kommer nämligen aldrig att flytta till Sverige, fast kan kännas kul (mer för mig då kanske) om hon kan få gå på två års verksamheten jag vill ju väldigt gärna att hon pratar svenska