Svar på #9
Jag skulle inte vilja släppa henne. Har en tjej som blir 16 i år och i vissa avseenden är hon stor, i andra liten. Bor på landet och har ingen större erfarenhet av "livet därute" så jag tror hon är alldeles för godtrogen och tror alla om gott.
Hon vill nu så fort som möjligt få åka och hälsa på en jämnårig tjej hon fått kontakt med på ett forum på nätet, hon bor 25-30 mil bort. De har chattat och messat ett par månader och "känner varann jättebra". Men jag har sagt tvärt nej även till det, dels till själva resan, oerfaren och ensam, nej det känns inte bra. Sen vill jag heller inte lämna bort henne till en flicka och hennes familj som jag inte vet nånting om alls.
Talar om för dottern att jag inte lånar ut det bästa jag har till totala främlingar, även om tjejen är OK vet man ju inte hurdan resten av familjen och kompiskretsen är.
Har inte sagt totalnej till att träffas, men kräver att innan hon får åka ensam ska jag och hennes familj fått bekanta oss så jag vet vad jag släpper iväg henne till.