Inlägg från: musli |Visa alla inlägg
  • musli

Vit soffa, någon?

Har vit soffa, Ektorp 3-sits från IKEA och jag ÄLSKAR den! Går att tvätta i maskin och kör den med klorin ibland, blir det nån värre fläck så slänger jag det i badkaret med klorin och vatten! Tvättar överdragen kanske en gång i halvåret. Har nån filt eller liknande till vardags när lillan och jag mys-äter i soffan (händer typ en gång i halvåret det också) och när maken är hemma för han är en riktig smuts-lort oftast iom att han är ute och jobbar mycket!

• musli

Ah... just nu har vi en vitmålad kista som soffbord, syns nog på bild fast kanske omålad i mitt galleri, men har köpt ett gammalt soffbord med låda på blocket, träfärgat och eventuellt ska det förbli träfärgat, allt i vitt känns inte gammaldags så bord och kanske nåt skåp ska få vara träfärgat, men det beror på hur det ser ut... Har inte hämtat det än...

Tv-bänk har vi Liatorp från IKEA, den låga långa med tre hyllor och tre lådor, finns också på bild i mitt galleri i det tillfälliga vardagsrummet... Tror mappen heter Vardagsrum...

• musli

Den svarta liggfåtöljen är utslängd och det ligger nu två gråa ull-mattor på golvet, gamla sådana. Ska bli härligt när det nya vardagsrummet är klart!

• musli

Man kan ju ha ett sideboard som tv-bänk till en platt-tv! Det funderade jag på ett tag innan jag bestämde mig för Liatorp från ikea för den var min stil!
    Kolla på smala sideboards, kanske med öppna hyllor?

• musli
    annelie ek skrev 2008-02-21 11:10:58 följande:
    Tack för tipset, ska göra det. Nackdelen är ju att sideboard ofta är ganska höga. Men jag ska se vad jag hittar.Sen ska ju min sambo få plats med alla hans HiFi delar ochså, suck! Någon mer än jag som avskyr stora svarta klumpiga högtalare?
    Japp, vi har mindre silverfärgade satelliter och en smal centrumhögtalare. Det stora är väl subwoofern men den är ju iaf silverfärgad! Hade jag haft svarta hade jag målat dem vita...
Svar på tråden Vit soffa, någon?