• skåne tjej

Vit soffa, någon?

Vi skall göra om vårt tvrum och kasta ut vår nuvarande soffa. Jag vill gärna ha en vit soffa, gärna denna:
    www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Provence/

Någon här som har vit soffa? har ni någon pläd på sittytorna för att skydda mot fläckar?
    Är det rent av korkat att köpa en vit soffa? det är ju så himla snyggt!

• Svar på tråden Vit soffa, någon?
  • skåne tjej

Jag hade ektorp innan. den är snygg men jag tycker att det är en stor nackdel att den inte är så djup så att man sitter bekvämt. Jag och min sambo har ganska långa ben...haha!
    Vad har ni för soffbord och tv-bänk till? jag är ute efter ett tv-rum i shabby chic stil. Avskyr de här högglansiga möblerna som man ser hos somliga..

musli skrev 2008-02-20 15:56:06 följande:
    Har vit soffa, Ektorp 3-sits från IKEA och jag ÄLSKAR den! Går att tvätta i maskin och kör den med klorin ibland, blir det nån värre fläck så slänger jag det i badkaret med klorin och vatten! Tvättar överdragen kanske en gång i halvåret. Har nån filt eller liknande till vardags när lillan och jag mys-äter i soffan (händer typ en gång i halvåret det också) och när maken är hemma för han är en riktig smuts-lort oftast iom att han är ute och jobbar mycket!
  • musli

Ah... just nu har vi en vitmålad kista som soffbord, syns nog på bild fast kanske omålad i mitt galleri, men har köpt ett gammalt soffbord med låda på blocket, träfärgat och eventuellt ska det förbli träfärgat, allt i vitt känns inte gammaldags så bord och kanske nåt skåp ska få vara träfärgat, men det beror på hur det ser ut... Har inte hämtat det än...

Tv-bänk har vi Liatorp från IKEA, den låga långa med tre hyllor och tre lådor, finns också på bild i mitt galleri i det tillfälliga vardagsrummet... Tror mappen heter Vardagsrum...

• musli

Den svarta liggfåtöljen är utslängd och det ligger nu två gråa ull-mattor på golvet, gamla sådana. Ska bli härligt när det nya vardagsrummet är klart!

• Prinsessan Viktoria

Hejsan!
    Jag har inte en vit soffa, har däremot en underbar soffa som kan fås i vit textil

Finns i olika modeller...
    den vi har ser ut som länken nedan men är brun, överdragen kan tvättas i maskin...

http://www.bellus.com/sohvati/magnum.html

Soffan heter Bellus Magnum, googla för att hitta återförsäljare....

Vi har en Oliver i min mage=)...BF 2008 04 17...
  • skåne tjej

Tack för tipset, men det är en magnum svart som vi har i dagsläget (dammsamlare och suger åt sig hundhår) så vi kommer inte köpa en sådan igen.

Prinsessan Viktoria skrev 2008-02-21 02:23:13 följande:

Hejsan!Jag har inte en vit soffa, har däremot en underbar soffa som kan fås i vit textil Finns i olika modeller...den vi har ser ut som länken nedan men är brun, överdragen kan tvättas i maskin...www.bellus.com/sohvati/magnum.htmlSoffan heter Bellus Magnum, googla för att hitta återförsäljare....
  • skåne tjej

Tack för dina inspirerande bilder. Vi var på mio igår och tittade runt. Fastnade jättemkt för deras serie Amélie.
    www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffbord/Amelie/
    Det är en sådan stil jag är ute efter. men de hade ingen tv-bänk i den serien. Blir det för mkt med både vit soffa och vita möbler? vill ju gärna ha shabby chic stilen men det ska ju se smakfullt ut ochså...

musli skrev 2008-02-20 16:07:21 följande:
    Den svarta liggfåtöljen är utslängd och det ligger nu två gråa ull-mattor på golvet, gamla sådana. Ska bli härligt när det nya vardagsrummet är klart!
  • skåne tjej

42" LCD-tv (platt alltså).
    Jag hittade en hel del fina möbler från ocean house. men de verkar inte heller ha ngn tvbänk.

musli skrev 2008-02-21 10:12:08 följande:
    Vad har ni för tv? Platt eller tjock?
  • musli

Man kan ju ha ett sideboard som tv-bänk till en platt-tv! Det funderade jag på ett tag innan jag bestämde mig för Liatorp från ikea för den var min stil!
    Kolla på smala sideboards, kanske med öppna hyllor?

• skåne tjej

Tack för tipset, ska göra det. Nackdelen är ju att sideboard ofta är ganska höga. Men jag ska se vad jag hittar.
    Sen ska ju min sambo få plats med alla hans HiFi delar ochså, suck! Någon mer än jag som avskyr stora svarta klumpiga högtalare?

musli skrev 2008-02-21 11:07:53 följande:
    Man kan ju ha ett sideboard som tv-bänk till en platt-tv! Det funderade jag på ett tag innan jag bestämde mig för Liatorp från ikea för den var min stil!Kolla på smala sideboards, kanske med öppna hyllor?
  • Prinsessan Viktoria
    annelie ek skrev 2008-02-21 08:18:06 följande:
    Tack för tipset, men det är en magnum svart som vi har i dagsläget (dammsamlare och suger åt sig hundhår) så vi kommer inte köpa en sådan igen.Prinsessan Viktoria skrev 2008-02-21 02:23:13 följande:
    Jaså? Jag upplever den inte alls som dammsamlande...tvärt om så älskar jag soffan...
    Vi har en Oliver i min mage=)...BF 2008 04 17...
  • skåne tjej

Smaken är som baken helt enkelt! du vill inte ha en soffa till *ler*

Prinsessan Viktoria skrev 2008-02-21 12:41:52 följande:

Jaså? Jag upplever den inte alls som dammsamlande...tvärt om så älskar jag soffan...
  • musli
    annelie ek skrev 2008-02-21 11:10:58 följande:
    Tack för tipset, ska göra det. Nackdelen är ju att sideboard ofta är ganska höga. Men jag ska se vad jag hittar.Sen ska ju min sambo få plats med alla hans HiFi delar ochså, suck! Någon mer än jag som avskyr stora svarta klumpiga högtalare?
    Japp, vi har mindre silverfärgade satelliter och en smal centrumhögtalare. Det stora är väl subwoofern men den är ju iaf silverfärgad! Hade jag haft svarta hade jag målat dem vita...
  • Rostis

finns ju vita lädersoffor, mycket skönare, lyxigare och man slipper tvättandet.

• Rostis

finns ju vita lädersoffor, mycket skönare, lyxigare och man slipper tvättandet. för att inte tala om noll hund/katthår som fastnar och om ungarna ätit choklad eller blåbärsglass i den så tar man bara en fuktig trasa.

Svar på tråden Vit soffa, någon?