• C r e d o

Någon som har en Hemnes säng? Kvalité?

Har alltid haft lite svårt för IKEAS möbler, i allafall vissa grejer. Undrar lite över kvalitén på den vita Hemnes, om det lätt blir märken osv?

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Svar på tråden Någon som har en Hemnes säng? Kvalité?
  • Chanteuse

Vi hade sådana till våra 2 döttrar innan vi införskaffade våningssäng o vi var jättenöjda med dom. Sen när vi satte ut dom på Blocket gick dom åt som smör

• tessanior

Jag är jättenöjd med vår dubbelsäng. Har antikbetsad Hemnes men den färgen har nog utgått. Mycket snygg

• C r e d o

Vad kul! Ska köpa en sådan via blocket i helgen.

• Rostis

vi har en vit dubbelsäng, och den är så snygg. men den har börjat gnissla och när man dammsuger under den skall man vara jätteförsiktig för om damsugsröret tar i i kanten så spjälks den lätt får det är bara en laminerad spånskiva, annars tycker vi nog om den.

• Vero06

Nej, nej...stop! Säger jag. Vi har vit Hemnes dubbelsäng. Färgen håller visserligen bra, men den gnisslar och gnekar nåt förbannat. Dessutom gick skruven av när vi skulle montera ihop skiten. Ikea skickade snabbt en ny skruv, men vi fick aldrig ur skruven som gått av så vi fick borra nya hål.

Lägg pengarna på en bättre säng istället är mitt råd.
    Det är värt det i längden.

• C r e d o

Oj då, någon fler med det problemet?

Vero06 skrev 2008-02-21 13:41:58 följande:
    Nej, nej...stop! Säger jag. Vi har vit Hemnes dubbelsäng. Färgen håller visserligen bra, men den gnisslar och gnekar nåt förbannat. Dessutom gick skruven av när vi skulle montera ihop skiten. Ikea skickade snabbt en ny skruv, men vi fick aldrig ur skruven som gått av så vi fick borra nya hål.Lägg pengarna på en bättre säng istället är mitt råd.Det är värt det i längden.
  • sezzan

vi har en 3 år gammal vit hemnessäng. Vi är nöjda med den och det är klart att den gnisslar och gnäller lite när man rör sig "lite mer" i sängen. Men jag tror att alla sängar gör det med tiden..

• Chanteuse

Våra sängar gnisslade inte o då hade vi dom i nästan 2 år.

• Puss och Kram

Vår säng är 20år och gnisslar inte (inte IKEA), så nej alla sängar gnisslar inte tyvärr...

• hallonsoda0

Vi monterade ihop vår säng för mindre än en vecka sedan och vi gillar den, det enda negativa jag kan komma på är att det känns som att den lutar in mot mitten men det kan vara våran gamla madrass det är fel på också.

• mamsen76

Vår dotter har en Hemnes enkelsäng (dagbädd) och den är super tycker vi!

mamma till Y 031109 & A 080118
  • klara07

Vår IKEA-säng som är ca 17 år har aldrigt gnisslat och den är fortfarande som ny.

• C r e d o

Hjälp, vad svårt det här blev då! Tack för alla svar. Har bara haft fastskruvade ben på våra madrasstommar innan så nåt gnissel skulle jag inte klara av... Fler med gnisslande Hemnes?

• MoSv74

Här är en till med gnisslande Hemnes! Tycker oxå att den känns lite ostabil. Inte så att den ska ramla ihop men ändå........
    Men den är ju så snygg!

• kobra

en kompis hadde en sån dubbelsäng och det var bara rappel och gnissel..
    vi har en vit säng köpt på mio för flera år sen och den säger inte ett pip

• Sockerpiller

Vi har haft vår Hemnes-dubbelsäng i sex år och den har flyttat sex (!) gånger under denna tid. Efter senaste flytten börjar den kännas lite kantstött men den hänger nog med ett tag till. Efter någon av flyttarna har den varit lite gnisslig men då är det bara att dra åt skuvarna!

• jennyfannyemil

Ni med gnissel, kom ihåg att efterdra skruvarna :)

Vi har en antikbetsad Hemnes. Superbra och gnisslar inte alls.

• Kiau

Vi har en antikbetsad Hemnessäng (2004) och vi är mycket nöjda med den, har nattduksbord och byrå i samma stil. Men tyvärr blir det lätt märken i träet så kvaliteten är inte den allra bästa men som sagt så är vi väldigt nöjda ändå.

Svar på tråden Någon som har en Hemnes säng? Kvalité?