Inlägg från: NN07 |Visa alla inlägg
  • NN07

Eksjöhus

Vi har byggt ett lyckan med vinkel, flyttade in i augusti 2007 och är väldigt nöjd. Bara att fråga om det är nåt ni undrar på så ska jag försöka svara. Vi landade på ca 1,8 med allt men då har vi fått en del hjälp av min pappa som kör grävmaskin.

• NN07

Vi gjorde en hel del tillval, uppgraderade värmepannan till en 495 twin, rostfria vitvaror, bättre tvättmaskin, dom sakerna tog vi genom eksjöhus. Men eftersom vi bara köpte byggsatsen och sen anlitade entrepenörer själva så köpte vi till en del saker själva. Kamin, bubbelbad, centraldammsugare, isolering till innerväggarna, spotlights i hall och vardagsrum, klinker i kök,hall.Byggde in en garderob med skjutdörrar i hallen, den är jag väldigt nöjd med. Ja det finns säkert mer saker, men kommer inte ihåg :)

Är överlag väldigt nöjd, är väl lite småsaker man skulle gjort annorlunda, men inget stort. Är väldigt glad att vi ändrade pannan för tycker att den gått mycket på elpatronen fast vi har den större.

• NN07

Missade frågan om lyhördhet, jag tycker inte det är så farligt men jag är glad att vi isolerade för annars hade det nog varit värre. Ibland önskar jag att man hade en dörr mellan köket och allrummet när ungarna spelar tvspel m.m. Skulle kanske gå att ha en skjutdörr?? Hmm det får jag nog tänka på själv :)

Svar på tråden Eksjöhus