Inlägg från: annhan |Visa alla inlägg
  • annhan

Eksjöhus

Vilken rolig tråd! Vi går i husbyggartankar, och har spanat in Eksjöhus - och speciellt Egnahemsserien. Lyckan vinkel och kvadraten är de hustyper vi är mest intresserade av. Ni som uppgett prislapp, inkluderar det plattan med golvvärme?

Vet ni om det är möjligt att installera bergvärmepump i Eksjöhus?
    Vi ska på husexpo i helgen, men  jag vill gärna fråga er som är mitt uppe i byggsvängen

• annhan

Västanvind känns också intressant i Egnahemsserien tycker jag. Där finns större klädkammare - något jag uppskattar.

Var det svårt för er att bestämma hustyp?
    Tyvärr styr ju ekonomin mycket, helst av allt skulle jag vilja bygga ett landskapshus, men de är väl betydligt dyrare..

• annhan
    Bellansmamma skrev 2008-04-29 11:55:12 följande:
    Annahan: Ja priset är ju nyckelfärdigt och då ingår precis allt utom utvändig målning. Vi ska bygga ett lyckan, dock utan vinkel för jag tyckte den var dyr och lite svårmöblerad. Jag fastnade för lyckan pga antal rum och en mkt bra planlösning dock är ju klädkammaren inte stor. Klart det går att installera bergvärme men varför det ingår ju jordvärme som väl är typ samma sak?!
    Jaha, så jordvärme ingår? Jamen dåså.

Vi skulle vilja ha tegelfasad istället för träpanel, undra hur mycket dyrare det blir.
  • annhan

Bellansmamma: Hur mkt skiljde priset mellan Lyckan och Lyckan vinkel?

• annhan

Å vad roligt att höra om era val/tillval.

Ni visar väl bilder sen?

• annhan
    SmaragdKattis skrev 2008-05-01 16:49:25 följande:
    Hoppar in i tråden jag med! Har beställt ett Lyckan Vinkel som ska levereras vecka 26, så spännande! Inflyttning blir inte förrens den 21 november (lång väntan...).Läste lite om ändringar, det vi gjort/ska göra är:-Skjutdörr mellan kök och allrum (ett par kompisar har så i sitt- dock ej ett eksjöhus- så smidigt!)-uppgraderade tvättmaskingen till en som tar 8kg tvätt-valde bort torktumlaren och ska köpa ett torkskåp (går ej att beställa genom eksjöhus)-städskåpet i köket görs om till ett skafferi-fullhöjd i köket-infällda spottar i köket-andra duschdörrar i lilla badrummet, hörnbadkar utan bubblor i det stora-extra skivor i vissa väggar för att ljudisolera mer (osb tror jag de heter)-braskamin-andra ytterdörrar-valde bort alla garderober pga det höga priset. Köper andra via IKEA. Troligtvis skjutdörrar i hallen, definitivt skjutdörrar i stora sovrummet.Det är vad jag kommer på just nu! Ångrar lite att vi inte kollade upp och funderade kring större fönster på sidorna i vinkeln istället för de smala.En annan sak vi börjat titta på lite nu är att flytta dörren till sovrummet som är till höger vid ingången. Isf skulle vi sätta den strax mitt emot ingången till köket, något längre upp mot vardagsrummet. Och i det utrymmet som "blir över" där dörren satt tidigare ställa in två garderober. En som hör till det sovrummet och en som öppnas ut mot hallen alt öppnas mitt emot dörren till vårat sovrum. Den lilla passagen som är inritad från början till det sovrummet känns onödigt, går inte att möblera iaf. Gärna kommentarer kring det ni som redan har ert lyckan!
    Vad landar ni på, prismässigt inkl allt? Och vad kostar er tomt?
  • annhan

Låter som ett väldigt bra pris tycker jag! Trodde att det skulle landa på närmare 3 milj.
    Ja, tomtens pris spelar ju stor roll också. Och markarbeten, vvs osv. Mycket att tänka på, men jag antar att det är trevligt bekymmer.

SmaragdKattis skrev 2008-05-02 19:47:49 följande:
    annhan: kommer landa på ca 2,5milj men då utan garage. Tomten kostade 200 000kr från kommunen men vi måste fylla upp den med massor för ca 200 000kr till. Dessutom tillkommer vvs anslutningar för 100 000kr. En kollega köpte sin tomt direkt via eksjöhus och då ingick vvs anslutningarna, så lite sånt måste man ha hum om innan man kan jämföra priserna.
Svar på tråden Eksjöhus