Eksjöhus
Hoppar in i tråden jag med! Har beställt ett Lyckan Vinkel som ska levereras vecka 26, så spännande! Inflyttning blir inte förrens den 21 november (lång väntan...).
Läste lite om ändringar, det vi gjort/ska göra är:
-Skjutdörr mellan kök och allrum (ett par kompisar har så i sitt- dock ej ett eksjöhus- så smidigt!)
-uppgraderade tvättmaskingen till en som tar 8kg tvätt
-valde bort torktumlaren och ska köpa ett torkskåp (går ej att beställa genom eksjöhus)
-städskåpet i köket görs om till ett skafferi
-fullhöjd i köket
-infällda spottar i köket
-andra duschdörrar i lilla badrummet, hörnbadkar utan bubblor i det stora
-extra skivor i vissa väggar för att ljudisolera mer (osb tror jag de heter)
-braskamin
-andra ytterdörrar
-valde bort alla garderober pga det höga priset. Köper andra via IKEA. Troligtvis skjutdörrar i hallen, definitivt skjutdörrar i stora sovrummet.
Det är vad jag kommer på just nu! Ångrar lite att vi inte kollade upp och funderade kring större fönster på sidorna i vinkeln istället för de smala.
En annan sak vi börjat titta på lite nu är att flytta dörren till sovrummet som är till höger vid ingången. Isf skulle vi sätta den strax mitt emot ingången till köket, något längre upp mot vardagsrummet. Och i det utrymmet som "blir över" där dörren satt tidigare ställa in två garderober. En som hör till det sovrummet och en som öppnas ut mot hallen alt öppnas mitt emot dörren till vårat sovrum. Den lilla passagen som är inritad från början till det sovrummet känns onödigt, går inte att möblera iaf. Gärna kommentarer kring det ni som redan har ert lyckan!