Inlägg från: Ullis 10 |Visa alla inlägg
  • Ullis 10

Vi som handlar mer (barn)kläder än vi borde del VI !!

Ha, ha som gjord för mig - ngn som handlat Kidkid? Tänkte mig den gröna frottéjackan - ska man gå upp en eller två strl?

• Ullis 10

Liten på landet har dem (även i större strl), vilket uppskattas. Handlar mkt Molo, Katvig, POP och Småfolk - men har ännu ej prövat detta märke. Idag kom Småfoljs traktortröja i lådan, kanonfin om nån är sugen!!!! Har två långa killar, två resp. fem år, men de drar 104-110 resp. 134 i storlek. Prövar nog med strl 140 till den store killen! Tack för hjälpen!

• Ullis 10

Ja, här blev det just en t-shirt m fotbollsmotiv från Molo.. Farligt m nätshopping eller hur?

• Ullis 10
    thj skrev 2008-02-21 22:43:57 följande:
    Vart finns traktor tröjan?Oh vad jag har letatKramizz
    Poppilopp!! Superläcker!
  • Ullis 10
    thj skrev 2008-02-23 10:30:30 följande:
    Tusen miljoner tackNu har jag snart en superglad liten 2åringKramizz
    Visst är den läcker (traktor/Småfolk)? Funderar på Katvigs blå/oranga sockar till - köpte dem och blev så snopen när de skulle på, små ju... Gick ner i strl för tidigare har de varit enorma...Det som är så kul med både Molo o Småfolk är att både jag o killarna älskar dem!! Och färgerna!

Kom hem med en ny fräsch, ja, randig förstås, tröja från POP - både far o son tittade bekymrat på mig o sa att den sådan finns det väl redan i garderoben? Eller två?

Det enda jag inte gillar med Småfolk är tvätten -30 grader... Ska fixa inför kvällen dinner, men sambon är på stan o beordrad till inköp av ws på POP (det gillar han - not)!
    Ha en bra dag! (PS kommer rökmoln från traktorerna, min 2-åring säger av ngn anledning Tuuuut, varje gång han ser den!)
  • Ullis 10

Funkar converse så finns det ju - annars vet jag tyvärr inte...

• Ullis 10

Gokväll, jag har köpt (sonen valde) den gröna POP jackan o den armygröna Molojackan (till den lille). Den sistnämnda lämnar jag dock tillbaka - känns inte så "vårig".
    POP har ju svart WS både en "lurvigare" o en slätare variant... Ska dock byta till en blå - min nästan 130 långa 5-åring ser ut som 10 år i den och svarta överdragsbyxor...
    Lindex har haft en variant av svart skinnjacka - kanske lite coolt till skorna? Snygga de var!

Ok, då kanske jag vågar köra Småfolk på 40 grader - har varit lite orolig att trycket skulle blekna, det gjorde det tyvärr direkt på min lejontröja..... (i 30)

• Ullis 10
    elsa77 skrev 2008-02-23 23:44:10 följande:
    Ullis; Jag har tvättat mina småfolkströjor i 40 jämt och dom håller du har nog bara haft otur,, Våren är väll redan här snödropparna är uppe
    Säkert - det har bara hänt med en!! Apropå shopping så ryktas det att Katvig kommer på måndag - sugen!!!!
  • Ullis 10
    Malena79 skrev 2008-02-24 07:31:49 följande:
    Här ar ni en till som tycker om att shoppa. De flesta bildena hamnar i min blogg caspermejaneo.blogg.seFet blir mest PO.P och lite Lindex, men nu väntar jag på paket från La Redoute med skor. Adidas till småttingarna och Puma till stora killen
    Oj, var fick du tag i jackorna?? Cooola!
    FRåga: Är det ngn som har Småfolks fleece, blå m dinos i foder eller grön m grodor? Hur är modellen/strl? annacill har grön för 600, men.... Är väl från hösten? Finns foto vore det kanon!!!
  • Ullis 10

Hemkommen från stan, står med tröja, blå keps mm på POP, ska ta fram kortet o ge till exp., men... Nä, just det - ligger kvar hemma vid datorn sedan förmidagens moloshopping på Krumelur...! Suck!Ok, har lyckats en gång tidigare då var det värre - full varuvagn på ICA... Bokrean blev billig, skrapade ihop till den stora "varför" boken iallafall!

• Ullis 10

Kavat är ju oslagbara i början...

• Ullis 10

Usch, ni fick mig att börja räkna, inte ens jag tycker att det är rimligt med så mkt o då kommer det paket både från krumelur, ajabaja o eleraff imorgon. Vill ha Molos verktygströja oxå (ngn som har den o bild?) och har ännu inte handlat det jag vill ha på meandi... Men - ovanligt mkt snyggt denna vår!

• Ullis 10

Suck! Provade just nya jackan från Kikid, ursnygg men modellen är katastrof.... Måste skicka tillbaka, såå trist...

• Ullis 10
    CamillaJ skrev 2008-03-04 21:03:38 följande:
    Sonen är snarast lång o smal - den var lång i ärmarna, men trång som attan i mudden nertill o över bröstet, ska väl sitta så men... Fickorna stod rätt ut pga det, men han kunde inte haft större på längden. Hon (ajabaja) sa att många hade bytt! Första gången jag byter något pga modellen! Synd för i sig är den ursnygg! Som tur var anlände Molos fotbollströj oxå, piggade upp lite, alltid trist när man måste skicka tillbaka...
  • Ullis 10
    CamillaJ skrev 2008-03-05 10:54:37 följande:
    Ja ok vad hade du för storlek och hur gamal är din son?
    Strl 146, 5 år, 103 cm lång. I sig var den dock ursnygg!
  • Ullis 10

Nä, jag menar strl 146, och 130 cm lång (de rekommenderade att man gick upp 1-2 strl), lång o smal son!

• Ullis 10

Hej, ngn som vet fler än alfons som säljer Gant via webb????

• Ullis 10
    Andaloal skrev 2008-03-13 21:25:05 följande:
    Tack igen
    Tips på webshop som säljer Gant förutim alfons? Brukar köpa om jag är i Malmö, men.. Sugen på en ny pike till sonen..
Svar på tråden Vi som handlar mer (barn)kläder än vi borde del VI !!