• Aannaa

Vi som handlar mer (barn)kläder än vi borde del VI !!

elsa77 skrev 2008-03-02 19:43:55 följande:
    flera som har lagt upp nova star.. ååå va mycket fint det är Vad har ni köpt??
    Shoppade en röd WCT jacka + byxa idag
    Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa

Bebisfilt från SVEA inhandlad igår, den är så himla fin!!!

Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa
    zasata skrev 2008-03-23 21:40:24 följande:
    gud vad snygg. finns den i svea butiken`*blundar för alla filtar jag har*
    Ja jag köpte den på SOUK i Sthlm C Finns även i marinblått, oxå superfin!
    Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa
    Joppis81 skrev 2008-03-25 14:22:58 följande:
    Nova Star wct-brallorna, hur är dem i storlek?Ska ha 92 till lilltjejen, men stora är jag osäker på...Hon har strl 98 i den gamla gråa brallorna med blått och rött på bakfickan och dem sitter perfekt. Strl 104 i vanliga jeansen är för stora ännu. Hon är 106 cm lång och väger dryga 16 kg.Ska jag ta 104 på byxorna nu, större eller mindre?
    Jag tycker att dom är stora i storleken. Min tjej är mellan 86-92 i storlekarna, är en smalis... jag tog 92 i dom och man får va glad om hon kan ha dom om ett år typ
    Hade lätt kunnat ta stl 86, men vågar inte byta ifall de blir för små för fort...
    Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa
    Kajsan skrev 2008-03-25 17:09:18 följande:
    Helt normala i storlek! Köp det hon brukar ha.
    Det tycker inte jag att man kan säga! Min tjej har som sagt 92 i det mesta nu o dessa är megastora
    Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa
    Joppis81 skrev 2008-03-27 15:08:35 följande:
    dag kom Nova Star-plaggen jag beställt. Tyvärr råkade jag beställa wct-jackan istället för byxa till lilltjejen, så nu fick jag snällt göra en till beställning. Och kläderna var stoooora som någon skrev här tidigare, tog 104 i byxan till stora tösen som är 106 cm och väger drygt 16 kg, lilltjejen fick 92 i jackan och hon är närmare 90 cm lång och väger 11.5 kg.Får vika mudden på jackan eller nåt, orkar inte skicka tillbaka och greja. Båda barnen älskade sina kläder och springer just nu runt i sina rosa 3/4byxor från NS!
    Ja precis! Stora! Det var jag som skrev! Men som du skrev, det går ju att vika upp Och så kan man ha de länge
    Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa
    maruttan skrev 2008-04-19 22:00:29 följande:
    Tack! Ja det är verkligen jätteroligt! Får tillbaka en del på skatten och då ska jag shoppa lite "onödiga" saker som jag inte unnade mig till första barnet!
    Hihi precis så tänker jag med nu inför denna bebben Köpte Trumpette-strumpor för 450,- igår
    Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa
    maruttan skrev 2008-04-20 21:11:21 följande:
    Ha ha! Ja det är väl "fördelen" med att få andra barnet! Ska b la köpa en ny fin amningskudde som jag spanat in trots att jag har en kvar sen Filip. Sen är jag ju påslakan fetischist så det blir nog några nya påslakan till bebisen oxå! Kan rekomendera www.russinnet.se, de har mycket roliga saker!!
    Amningskudde har jag oxå köpt, det hade jag inte till Emilia alls.... ja påslakan-set är ju så kul, kan man ha fler?!?!?!
    Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa
    Milliemolly skrev 2008-04-21 19:06:10 följande:
    DE SER SÅ FINA UT. HUR ÄR STRL? DEN JAG VILL HA FINNS BARA 1 3-9 MÅM? BLIR DET FÖR LITET TILL 15 MÅN?1-6 ÅR ÄR JU EN GANSKA LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG STRL?URSÄKTA CAPS LOCK PÅ....
    Oj Ingen aning, min tjej är 3 år o den mössan i stl 1-6 år är MAX för 3 år tycker jag o då har min tjej ändå ett ganska litet huvud
    Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa
    maruttan skrev 2008-04-21 19:30:31 följande:
    Amningskudden tyckte jag var suverän, dock köpte jag en tråkig med Mumintrollen på.....Gillar ju inte ens Mumintrollen...
    Hihihi, vad har du hittat nu för nåt kul då?! Jag köpte en vit med svart medaljongmönster! Funderar på att klä om den i moln-tyg, busungar-tyg eller Roommate-tyg
    Tindrisen03 skrev 2008-04-21 19:50:19 följande:
    Har samma mössa från Pluddedutten och den är verkligen fiin och en sitter bäst av alla mössor vi har (många Den liksom sitter kvar på huvudet och åker inte upp över öronen eller snurrar runt och har sig. Men jag har för mig att det stod 1-3 år på stl. Antingen har hon ändrat el så har jag sett det någon annanstans. Min 5 åring skulle i alla fall inte kunna ha den. På min tjej som är 18 mån sitter den däremot perfekt.
    Ja 1-6 år är ju ganska stor skillnad Men som sagt, min tjej är 3 år o skulle inte kunna ha den som så mkt mer i ålder så att säga.... så detta kanske är 1-3 år egentligen?!?!
    Emilia är mitt allt ♥
  • Aannaa
    prinsungen skrev 2008-04-23 10:16:55 följande:
    Har lagt in lite ny shopping i galleriet!
    Så bra att jag kikade in i din blogg o hittade VANS-pjucksen! Som jag har letat efter dom i min dotters storlek... sen förra sommaren typ
    Så nu är dom beställda! Wihuuu!
    FIN shopping btw.
    Min gravid-blogg: perla08.blogg.se
Svar på tråden Vi som handlar mer (barn)kläder än vi borde del VI !!