Inlägg från: maruttan |Visa alla inlägg
  • maruttan
    Line80 skrev 2008-03-02 12:29:26 följande:
    jag tog M.. vet inte om det ska passa men chansade.. S lär ju vara för de minsta.
    Satt precis och velade angående storlek men tänkte att jag kikar in här och kollar vad ni har tagit! Då chansar jag oxå på en M!!
    Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan

Blev en beställning från Blingo idag! Älskar deras kläder och mönster!!

Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan
    elsa77 skrev 2008-03-02 19:43:55 följande:
    flera som har lagt upp nova star.. ååå va mycket fint det är Vad har ni köpt??
    Blev bara en röd mössa!
    Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan

Jag är oxå lite sugen på badbyxorna från IdaT, hur var de i storlek?? Fick hem frottejackan från KikKid idag, hade ju tagit stl 104 och den tror jag blir alldeles lagom! Har inte hunnit prova den än dock!

Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan
    Line80 skrev 2008-03-06 19:37:12 följande:
    maruttan skrev 2008-03-06 19:32:17 följande: Jag är oxå lite sugen på badbyxorna från IdaT, hur var de i storlek?? Fick hem frottejackan från KikKid idag, hade ju tagit stl 104 och den tror jag blir alldeles lagom! Har inte hunnit prova den än dock!haha samma funderingar ser jag åhh första gången jag blir riktigt förtjust i idaT.. såå härliga färger!!
    Ja! Nej jag brukar inte heller gilla IdaT men badbyxorna tycker jag var helt lovely!
    Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan

Någon som vet var jag kan få tag på en grå SVEA mössa?? Trodde att de bara fanns i blått och rött men såg på caroucelljunior.se ( osäker på stavningen..) att de hade haft den i grått och det skulle ju vara skitsnyggt till F's röda skaljacka!

Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan
    Line80 skrev 2008-03-07 22:27:14 följande:
    köpte du inte den grå NS mössan då?
    Nope tog ju en röd! Men jag vill ju ha en mössa med tofs, tycker det är sååå gulligt!
    Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan
    Booble skrev 2008-03-07 23:16:16 följande:
    Melvin har en grå som jag köpte på SVEA butiken här i Gbg, vill du att jag kikar??
    Jaaaa hjärtans gärna!! Är den mörkgrå eller ljusgrå?

Svea mössa...

Det är den här jag vill ha!
    Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan
    Booble skrev 2008-03-08 11:19:42 följande:
    Jag har den ljusgrå, men är den mörka ny för i vår? Är den ny så borde den ju verkligen finnas...
    Vet ej! Såg den bara på bild hos caroucelljunior.se, det kanske är den ljusa men att den blev sådär mörk på bild?
    Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan
    philmKarin skrev 2008-03-09 22:25:51 följande:
    Kan det tyvärr inte vara så att mössan på bilden är marin egentligen men ser lite grå ut på bilden?
    Jo tyvärr är det nog så....
    Filip 051113 & BF 080818
  • maruttan
    idipp skrev 2008-04-09 20:18:55 följande:
    Läser att det snackas mössor. Jag röstar på dessa; www.frithiof.net/n_agneta_froa.html Dottern är inne på sin andra därifrån. Älskar den!
    Åh vilka fina!! Var kan man köpa en sån??
  • maruttan
    prinsungen skrev 2008-04-10 19:04:16 följande:
    Håller helt klart med..."Åre" mössan e snyggast!
    Kan man maila till adressen på hemsidan och köpa en på det sättet eller finns det någon webshop som säljer dem??
  • maruttan

Har inte shoppat så mycket kläder på sistone men en ny vagn har det blivit! En Brio Happy i brunt med en olivgrön skötväska till, tror den kommer att bli såååå fin till bebisen!
    Nu har jag funderingar på att köpa Gunilla Axén's moln påslakan att bädda med i vagnen med jag vet inte om jag ska ta orange, känns lite mycket 70-tal..., eller grönt? Vad tycker ni??

• maruttan
    hannasmantan skrev 2008-04-19 21:39:49 följande:
    maruttan skrev 2008-04-18 16:28:16 följande:
    Har
    inte shoppat så mycket kläder på sistone men en ny vagn har det blivit!
    En Brio Happy i brunt med en olivgrön skötväska till, tror den kommer
    att bli såååå fin till bebisen!Nu har jag funderingar på att köpa
    Gunilla Axén's moln påslakan att bädda med i vagnen med jag vet inte om
    jag ska ta orange, känns lite mycket 70-tal..., eller grönt? Vad tycker
    ni??Åh vad fint det låter.....vilken färg som helst blir fin. Personligen tycker jag att de gröna är jättefina.Jag vill oxå ha en bebis på gång och shoppa lite grejer!!
    Tack! Ja det är verkligen jätteroligt! Får tillbaka en del på skatten och då ska jag shoppa lite "onödiga" saker som jag inte unnade mig till första barnet!
  • maruttan
    philmKarin skrev 2008-04-19 22:46:04 följande:
    Blir inte de gröna molnen snygga till skötväskan . Ska också unna mig moln till Tyras storflickssäng... när nu det blir och Katvig-påslakan ska hon också ha!!
    Hmmm ja fast skötväskan är ju olivgrön och påsklakanen är ju mer ljusgröna så jag kanske ska köra på de bruna påslakanen och så bryta av med den gröna skötväskan.... Vilka i-lands problem man har va?!
  • maruttan
    Aannaa skrev 2008-04-20 20:08:47 följande:
    maruttan skrev 2008-04-19 22:00:29 följande:
    Tack!
    Ja det är verkligen jätteroligt! Får tillbaka en del på skatten och då
    ska jag shoppa lite "onödiga" saker som jag inte unnade mig till första
    barnet!Hihi precis så tänker jag med nu inför denna bebben Köpte Trumpette-strumpor för 450,- igår
    Ha ha! Ja det är väl "fördelen" med att få andra barnet! Ska b la köpa en ny fin amningskudde som jag spanat in trots att jag har en kvar sen Filip. Sen är jag ju påslakan fetischist så det blir nog några nya påslakan till bebisen oxå!
    Kan rekomendera www.russinnet.se, de har mycket roliga saker!!
  • maruttan
    Aannaa skrev 2008-04-21 07:48:17 följande:
    maruttan skrev 2008-04-20 21:11:21 följande:
    Ha
    ha! Ja det är väl "fördelen" med att få andra barnet! Ska b la köpa en
    ny fin amningskudde som jag spanat in trots att jag har en kvar sen
    Filip. Sen är jag ju påslakan fetischist så det blir nog några nya
    påslakan till bebisen oxå! Kan rekomendera www.russinnet.se, de har mycket roliga saker!!Amningskudde har jag oxå köpt, det hade jag inte till Emilia alls.... ja påslakan-set är ju så kul, kan man ha fler?!?!?!
    Amningskudden tyckte jag var suverän, dock köpte jag en tråkig med Mumintrollen på.....Gillar ju inte ens Mumintrollen...

Idag har jag lyckats ropa hem en tröja från POP på Tradera, den blårandiga från i höstas, och köpt ett par blå velourbyxor oxå från POP genom FL:s Köp&Sälj sida. Båda plaggen har jag letat länge efter så jag känner mig sååå nöjd nu!!
  • maruttan
    Aannaa skrev 2008-04-21 20:14:11 följande:
    [citat]
    Hihihi,
    vad har du hittat nu för nåt kul då?! Jag köpte en vit med svart
    medaljongmönster! Funderar på att klä om den i moln-tyg, busungar-tyg
    eller Roommate-tyg

Såg flera fina på Babyproffsen men nu kommer jag inte ihåg vad det var för mönster!
Svar på tråden Vi som handlar mer (barn)kläder än vi borde del VI !!