Kan bebis känna smekningar på magen?
Jga är i v.19 och smkeker min mage ofta. Men då bebis är så långt inne i min mage, kan han7Hon verkligen känna att jag klappar på magen??
Jga är i v.19 och smkeker min mage ofta. Men då bebis är så långt inne i min mage, kan han7Hon verkligen känna att jag klappar på magen??
Jag tror inte den uppfattar det så tidigt. läste i en grav.kalender att dom börjar känna och reagera på beröring i vecka 25 (tror jag det var)
Men det känns ju bra att klappa och smeka på magen så fortsätt med det. Tillslut kommer du märka att du får respons.
Det har jag också undrat över!
bra fråga :=)
jag är i v 20 nu. O jag buffar lite försiktigt på magen så får jag en spark tillbaka så lite måste den lill* nog känna
Ja samma här! Min bebis buffar också tillbaka om jag puttar till magen lite. Döhäftigt :) Min sambo har också fått små buffar tillbaka. Jag smeker också magen hela tiden, och har märkt att bebisen sparkar mer då faktiskt.
Jag är i vecka 20 förresten
Slänger in en helt annan fråga här: När kan bebisen egentligen höra ljud från världen utanför magen? Har hört så många olika bud, allt från v 15 till v 30. Någon som vet?
Har läst att bebisen hör ljud utifrån från vecka 18-20.
Min lugnar sig när jag smeker magen, så antagligen så känner den det och tycker om det.
Jag tror bebisen kan "känna av dig" fast inte rent fyskiskt. Annars måste man väl trycka lite hårdare för att bebisen ska märka att det "bultar på dörren".
Annars tror jag också att senare kanske v25 eller när det nu är som bebisen öppnar ögonen igen, så kan de uppfatta om man lägger handen på magen för att det blir mörkare på det området.