Inlägg från: kärålajn |Visa alla inlägg
  • kärålajn

Bada bastu?

Njaaa, lite kanske... bakterier och bacilusker trivs som fiskar i vattnet i värmen.
    Hade jag varit du hade jag avstått, just för att svampen kan frodas å bli värre.
    För bebisen är det ingen fara med att basta.. det enda är att DU inte kommer klara samma värme som innan och inte orka sitta därinne lika länge.

• kärålajn
    Gizzie skrev 2008-02-21 15:46:22 följande:
    man ska varken bada bastu eller bada i badkaret i början av gravititeten.du kan ju svettas när de blir för varmt, men fostret kan ju inte svettas. och fostervattnet har temperatur 37 och när du badar i varmt eller bastar så höjs temperaturen i magen o det är ju inte bra för fostret.jag började bada i badkaret runt vecka 30 en liten stund bara för att få kroppen o slappna av och kunde sitta längst ner i bastun typ 5 min..ang svamp behandling har jag ingen aning om
    Menar du att fostervattnets temperatur höjs?
    Öhm, då får du nog sitte LÄNGE inne i en bastu för att det ska hända!
    Man kan ju t.o.m ha en vetepåse på magen, inte höjs värmen inne i magen för det!
    Nä, bastubad är bara obehagligt för mamman eftersom att pulsen går upp i kroppen och eftersom man har mer blod i kroppen som ska pumpas runt när man är gravid så kan man bli lite yr och man orkar inte bada lika länge.
Svar på tråden Bada bastu?