• supersemlan

Godis vi minns och saknar

Vilka godisbitar, som inte längre finns, minns du och saknar?

Jag saknar intensivt en saltlakritsbit som slutade tillverkas för ett antal år sedan, det var en hård, salt karamell med salt pulver på utsidan och ett salt, krämigt innandöme ? den hette Drakeld och var väldigt mumsig, kanske den godaste saltis som någonsin funnits.

Jag är nyfiken på vad ni andra saknar! Skriv och berätta om dina godisminnen som förblir minnen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-16 20:52
    Uppdaterar på mångas begäran (hoppas att det inte innebär trådens död, dock...):

KROKODILTÅRAR finns ff
    LAKRITSPUCK är tillbaka i år, likaså CORNETTO FRESH = citron
    PEPPARKAKOR med glasyr och strössel finns åtminstone i Finland: www.lu-suomi.fi/carneval/carneval_hannu_kertt
    DRAKELD finns inte och kommer inte heller tillbaka enligt Malaco (men maila för all del och önska...)
    NICKEL finns tydligen i burkar på t.ex. ÖoB men inte den lilla pappersförpackningen
    RIGI, lilla chokladebiten med blått papper finns ff
    MJÖLKCHOKO i trepack finns inte, men finns i lösvikt
    DOUBLE DIP finns ff
    BONBONS godis som öronvax och måsskitar finns ff, även på flera av båtarna t.ex. Viking Line m.fl.
    BLÅ SALTA FISKAR finns ff på många ställen
    VINÄGERCHIPS kan beställas på www.englishshop.se

Tack LillaFågelBlå för listan, hoppas att jag inte upprepade något då jag uppdaterade den...

• Svar på tråden Godis vi minns och saknar
  • aikidoaasa
    Grizabella skrev 2012-05-05 21:00:07 följande:
    Fanns på 70-talet och i början av 80-talet tror jag, är född 1974 så jag hann smaka på dom
    Det kan ju förklara saker och ting... då var jag fortfarande för liten för sånt ochom jag fick så minns jag inte...
  • isvinter
    Med Bebis skrev 2012-04-22 08:15:24 följande:
    Harskitar en grön påse med en hare på tror jag, små lakrits kulor lite pulvriga tror jag dom va
    Harlortar hittade jag för någon dag sedan bland lösgodiset på city gross, blev alldeles till mig =).
  • StarStruck

sega gubbar, finns dom?
    sen fanns det en glass, den var fyrkantig och randig vanilj/jordgubb, älskade den när jag var liten

• isvinter
    StarStruck skrev 2012-05-06 00:42:34 följande:
    sega gubbar, finns dom?
    sen fanns det en glass, den var fyrkantig och randig vanilj/jordgubb, älskade den när jag var liten
    Menar du laban? Längesen jag såg en sådan godispåse.
  • en glad

Pelle Svanslös tabletter/kulor i vanlig pappersask med en liten saga att läsa på baksidan ....

• Kicki86girl

* Estrellas Sourcream & Cheese chips
    * Stora godispistoler där varje pistol hade 2 smaker
    * Bon Bon godis
    * Magnum Ego
    * Cornetto skogsbär
    * Daimkulor

• RocketQueen
    Grizabella skrev 2012-05-05 20:29:40 följande:

Fast allra bäst hade det varit om de började med jordgubbs och blåbärsoboy igen 
    Visst fanns det O´boy med kola och med banansmak också? Jag hade en period under min graviditet då jag verkligen drömde om o´boy med banansmak och det var det enda jag ville ha men det finns inte längre! Suck...
  • Grizabella
    RocketQueen skrev 2012-05-06 17:03:10 följande:
    Visst fanns det O´boy med kola och med banansmak också? Jag hade en period under min graviditet då jag verkligen drömde om o´boy med banansmak och det var det enda jag ville ha men det finns inte längre! Suck...
    Jupp någon gång under 1990-talet, smakade dock aldrig på den
Svar på tråden Godis vi minns och saknar