• supersemlan

Godis vi minns och saknar

Vilka godisbitar, som inte längre finns, minns du och saknar?

Jag saknar intensivt en saltlakritsbit som slutade tillverkas för ett antal år sedan, det var en hård, salt karamell med salt pulver på utsidan och ett salt, krämigt innandöme ? den hette Drakeld och var väldigt mumsig, kanske den godaste saltis som någonsin funnits.

Jag är nyfiken på vad ni andra saknar! Skriv och berätta om dina godisminnen som förblir minnen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-16 20:52
    Uppdaterar på mångas begäran (hoppas att det inte innebär trådens död, dock...):

KROKODILTÅRAR finns ff
    LAKRITSPUCK är tillbaka i år, likaså CORNETTO FRESH = citron
    PEPPARKAKOR med glasyr och strössel finns åtminstone i Finland: www.lu-suomi.fi/carneval/carneval_hannu_kertt
    DRAKELD finns inte och kommer inte heller tillbaka enligt Malaco (men maila för all del och önska...)
    NICKEL finns tydligen i burkar på t.ex. ÖoB men inte den lilla pappersförpackningen
    RIGI, lilla chokladebiten med blått papper finns ff
    MJÖLKCHOKO i trepack finns inte, men finns i lösvikt
    DOUBLE DIP finns ff
    BONBONS godis som öronvax och måsskitar finns ff, även på flera av båtarna t.ex. Viking Line m.fl.
    BLÅ SALTA FISKAR finns ff på många ställen
    VINÄGERCHIPS kan beställas på www.englishshop.se

Tack LillaFågelBlå för listan, hoppas att jag inte upprepade något då jag uppdaterade den...

• Svar på tråden Godis vi minns och saknar
  • lilla sandra

De finns kvar här i stan iaf.

Mallan76 skrev 2008-02-27 14:32:36 följande:
    Minns såna där röda hallonremmar eller kolaremmar som var ihoprullade som en boll och så en liten smarrig godiskula i mitten... de kanske finns kvar??
    Nån som vet?
  • bebbe made in italy

saknar Operatårtan från Hemglass, sjukt god glasstårta superstor och inte så dyr, togs bort nån gång under -90 talet

Med vild bebis i magen
  • Marco och Mathias mamma

Är det någon som minns de små askarna med nutella som man åt med en träspatel? (jag vet att nutella finns, men iaf...)

• Pumpkin

De finns också kvar

bonusmorsa skrev 2008-02-27 16:37:21 följande:
    Är det någon som minns de små askarna med nutella som man åt med en träspatel? (jag vet att nutella finns, men iaf...)
  • luzorsus

ja fanta citron var ju så syrlig och god....de nya sorterna får man ju bara sockerförgiftning av...

• ModerBlå

jag saknar det där smattrande pulvret som blev till tuggummi.
    Nån som minns det?

• AE77

I skåne fanns det lakritspulver i små burkar i olika färger som var så gott!! Fanta citron kan jag sakna också, liksom lakritspuck. Hemglass tyrkisk peppar är lite liknande den, men ändå inte.

• bebbe made in italy

ja fanta citron var ju asgod!!

Med vild bebis i magen
  • LaTjej

Oo de kommer jag ihåg :) riktigt goda var de .

AE77 skrev 2008-02-27 16:57:37 följande:
    I skåne fanns det lakritspulver i små burkar i olika färger som var så gott!! Fanta citron kan jag sakna också, liksom lakritspuck. Hemglass tyrkisk peppar är lite liknande den, men ändå inte.
Svar på tråden Godis vi minns och saknar