Tacl för era svar!
Allakantralla - jag har också gjort sökningar på pubmed och hittat studier liknande dom du refererar till... Man blir inte klokare av det... Därför undrade jag om någon fått råd från dom fertilitetsexperter vi har i landet för jag tror att dom kan läsa och utvärdera dessa studer bättre än vad jag kan göra. Jag hat också lekt runt med koffeinintaget. Vid mitt första IVF/första graviditet drack jag kaffe enligt livsmedelsverkets rekommendationer för gravida - dvs max tre koppar per dag - fick då ma i v7. Andra graviditeten (andra FET) drack jag inget kaffe (ibland koffeinfritt), ofta en kopp svart te per dag och utöver det bara rött te eller koffeinfria örtteer - ma med tvillingar i v6/7. Sprutar nu inför mitt tredje IVF och har hittills tagit en kopp kaffe på morgonen, men börjar nu byta ut den mot svart te, för att förhoppningsvis sluta med även det efter ET. Dock känns det jobbigt med dessa omställningar när jag inte på något sätt känner mig övertygad om att koffein spelar någon roll eller ej. Därför vore det intressant att höra vad ni andra har fått för råd.