• nanaa

Kan man/ kan man inte göra med tungpiercing

jag har precis skaffat en tungpiercing, vad får man göra och inte göra? har hört dubbla budskap. piercaren sa att jag skulle äta som vanligt och andra har sagt att man bara kan äta soppa eller typ potatismos.. vilket är sant?

annat som man kan/kan inte göra får ni gärna tillägga

• Svar på tråden Kan man/ kan man inte göra med tungpiercing
  • nanaa

snälla ingen som kan hjälpa mig? jag är hungrig hahahha

• o0Mia0o

ät det du kan tugga utan att det gör ont och fastnar för mycket i piercingen. undvik starka kryddor då det kan svida som faaan. =)

sen ska du försöka att hålla andras basilusker borta. d.vs inga kyssar, oralsex mm

sug gärna på lite is och ta en ipren om det gör ont. =)

• Annelies
    nanaa skrev 2008-02-21 22:06:55 följande:
    jag har precis skaffat en tungpiercing, vad får man göra och inte göra? har hört dubbla budskap. piercaren sa att jag skulle äta som vanligt och andra har sagt att man bara kan äta soppa eller typ potatismos.. vilket är sant?annat som man kan/kan inte göra får ni gärna tillägga
    du kan äta typ ALLT fasst kallt :(
    det var iaf va de sa till mig.. helst inget svårt tuggat då tungan inte är sig själv..
    jag gick omkring med en isbit i munnen i typ två veckor o levde på kall nyponsoppa *ursch*
    + att de sa att jag skulle skölja munnen med vatten varje gång jag stoppat nått i munnen så efter varje måltid - ciggarett - tugummi osv..
  • nanaa

ok tack så mkt .. mannen åt nyss chips och dipp.. ätit upp min glass.. fan va sugen jag var hahaha

• nanaa
    Svar på #3
    hahaha rena bantningskuren haha..
  • Jenny87

När jag gjorde min sa dom att jag bara skulle äta flytande i några veckor, sen börja lite smått med mat utan kryddor, t.ex barnmat. Och sen efter några veckor efter det äta som vanligt igen...

• o0Mia0o

jösses! vart fick du denna rekomendation!?
    det är ju helt onödigt.
    hela min gymnasieklass piercade tungan under samma period. ingen fick problem med sina och de flesta åt vanlig mat från början. själv åt jag hamburgare samma dag. men man ska sköta munhygienen väl så klart. gurgla efter alla mål..

Jenny87 skrev 2008-02-21 22:27:47 följande:
    När jag gjorde min sa dom att jag bara skulle äta flytande i några veckor, sen börja lite smått med mat utan kryddor, t.ex barnmat. Och sen efter några veckor efter det äta som vanligt igen...
  • getingmidja

Jag åt precis som vanligt, och var noga med att följa alla rekommendationer. (Gurgla mm.) Gick hur bra som helst.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • nanaa

hehe ja asså jag har ju hört helt olika.. så man vet inte direkt vad man ska gå efter men min tunga känns mindre svullen om jag "använder" den istället för att försöka undvika de. men d etar sin tid, tog mig 40 min att äta en skål med makaroner haha..
    men de känns bättre i tungan än innan..

• nanaa

för övrigt ska jag bara säga att jag tror inte jag har druckit såhär mycket vatten på väääääldigt länge som under 1,5 dag hahaha

• Frk Svår

Så länge man kan äta utan att det gör ont är det ju bara att köra på. Jag åt väl Varma Koppen och små små bitar smörgås de första 2 dagarna och sedan kunde jag väl äta i princip som annars. Var ju ett tag sedan så jag minns inte så noga Men spagetti minns jag var lite jobbigt. Det lindade sig runt staven Hade nog inte rätt teknik i början, haha.

• DecemberMyran

Jag åt som vanligt, gurglade nåt man köpte där (som luktade jenka) 2 ggr per dag. Sen vatten resten av gångerna jag ätit något rökt osv... Sen var det ju inga kyssar oralsex och sånt på 14 dagar sa de åt mig.

Så käka på du =)

• nanaa

ja, jag har försökt käka på men tog mig 20 min att äta upp min sandwishglass dom dottern inte ville ha haha..

• nanaa

varför blir tungan helt vit, eller mestadels vit? försökte ta bort med tungskrapa men gick inte..

Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt
  • Ramonas

Gör som du har blivit rekomenderad att göra av h*n som piercade dig....

• MissOsbourne

När jag gjorde min sa de " Ingen stark mat, ingen alkohol och inget oralsex" Gjorde allt samma kväll*hehe* Och inga problem alls har jag haft med den, efter 13 år är den en del av mig...=)

• lindab
    MissOsbourne skrev 2008-02-25 19:43:30 följande:
    När jag gjorde min sa de " Ingen stark mat, ingen alkohol och inget oralsex" Gjorde allt samma kväll*hehe* Och inga problem alls har jag haft med den, efter 13 år är den en del av mig...=)
    `haha!!  samma här, var ut på krogen samma kväll.. jag har oxå haft min i typ 10 år lr nåt, aldrig haft nå problem..mitt enda problem är völ om jag ska behålla den livet ut..den är ju ett m mig nu... hihi!! ett smart mattips, är att du kokar nån soppa o sen häller i överkokta makaroner...allt bara glider ner då... nåt annat du kan göra m tungpiercing..................är att ge karlarna nåt trevligt...mkt trevligt m piercing i tungan....Flört
    Tindra, som ett ljus =)
Svar på tråden Kan man/ kan man inte göra med tungpiercing