• bluebride

glassar ni saknar (glassbilen inräknad)

Från glassbilen - Pralin
    GB - Spöket

Längtar efter barn!
  • Svar på tråden glassar ni saknar (glassbilen inräknad)
  • frulan

Hur vet du det?
    Den är inte med på GBs nyheter i alla fall.
    *hoppas hoppas*

maria81 skrev 2008-02-21 22:50:10 följande:
    Jag har alltis saknat lakritspucken i butikerna men den kommer tillbaka nu *jippie*
  • SandraS

Saknade även Calippo Cola när den försvann och blev så glad när den kom tillbax, den sommaren vet jag inte hur många Calippo jag åt

• alchemilla mollis

Riviera från glassbilen. Jordgubbsisglass med jordgubbsbitar. Why? Why?

• SandraS

Åhh, den Rolla eller vad den hette, den var juh god mé...från -95. Riktigt kul att kolla på de gamla glassarna juh

• SandraS

-92 ändrade dem lakritspucken, om den kommer tillbax så hoppas jag på att det är den äldre varianten som kommer

• frulan

Ja, det ska vara den gamla goda... jag har saknat den ända sen den försvann... snacka om att etsa sig fast i minnet

SandraS skrev 2008-02-21 23:57:44 följande:
    -92 ändrade dem lakritspucken, om den kommer tillbax så hoppas jag på att det är den äldre varianten som kommer
  • Queequeg

Oj, det är många glassar jag kommer ihåg och saknar, gillar inte sorterna som GB har nu.
    Dessa sorter är enormt saknade av mig:
    Snack
    calippo jordgubb, fast då kanske den hette pop up (tror att det var det, den var ialla fall rosa)
    Joker
    Alexandra
    Crispy
    puckstång jordgubb och päron

Från Hemglass
    Pralin

• LAMadde

Jag saknar Svala (från GB?), Duffy (från hemglass?) och en glass som fanns när jag var väldigt, väldigt liten (5år kanske?).. den hade my little pony på  omslagspapret. Eftersom ja va så liten när den fanns så vet jag inte vem som sålde den, kommer bara ihåg att den va SMASKENS

• Hadjelina
    tamate skrev 2008-02-21 23:08:46 följande:
    vet inte var en hörde hemma men det fanns en glass i form av en clown med tugguminäsa =) den älskade jag
    Ja, den älskade jag också!
    Och Lakritspuck!

hade missat att pralin försvunnit, så ja, den också då...

Och päronsplit eller vad den nu hette, som är helt och hållet isglass med päronsmak!
    Och Duffy
    Du är din egen lyckas smed
Svar på tråden glassar ni saknar (glassbilen inräknad)