Mamma/pappa detta är min pojk/flickvän
Vad hade ni gjort om er 15 årig son/dotter kommit hem en dag helt utan att förvarna med en samkönad person och sagt detta är min pojk/flickvän?
Vad hade ni gjort om er 15 årig son/dotter kommit hem en dag helt utan att förvarna med en samkönad person och sagt detta är min pojk/flickvän?
Conny homopappan skrev 2008-02-24 23:27:14 följande:
det har jag redan sagt tidigare i tråden.
Conny homopappan skrev 2008-02-24 22:54:04 följande:
oj ursäkta, såg bara första meningen som var mitt citat så jag trodde det var till mig
Conny homopappan skrev 2008-02-24 23:37:49 följande:
men hur kom ni in på den här diskussionen? ledsen att bryta den, men den är väl rätt OT?
Conny homopappan skrev 2008-02-24 23:42:24 följande:
visst det är den nog.. avslutar detta
Men AquariusGirl svara gärna på min fråga om du verkligen tror att ditt barn (när du nu får barn, vilket man bara helt ärligt önskar att du inte får) kommer våga säga till dig atthon/han är homosexuellt när du isådana fall kommer döma denna person för sina sexuella handlingars skull.. Jag kan säga jag skulle också bli mycket förvånad om ditt barn kom hem med sin samkönade pojk/flickvän och presentera honom/henne för dig och resten av familjen. Ditt barn kommer i detta fall vara en garderobs bög/flata.
Jag hade spontant känt mig lite ledsen då jag kankse inte får barnbarn och ja ni vet... MEN det är inget som kommer ligga och gro direkt utan jag hade såklart accepterat mitt barns känslor och även partnern om denne är bra för mitt barn (oavsett kön).
Har inga problem alls med homosexuella
Skulle kanske prata mer med henne sen om hon verkligen känner att detta är rätt, om hon är lycklig osv.. och är hon det så är ju allt bra liksom
Det här om att barnet borde förvarna eller tala om så fort dom själva vet att dom är homo elr bi, det tycker inte jag är nån självklarthet. Som förälder har man inget rätt att veta vad ens barn attraheras av tycker jag. Inga hetero måste ju tala om att dom gillar motsatta könet till exempel, varför måste man då tala om att man gillar samma kön? Det spelar ju ingen roll ens, huvudsaken är ju att dom själva är säkra i sig själva och trivs med det.