• Anonym

Min kille har bara 1 pungkula? -Minskar det chanserna till att skaffa barn!?

vi har precis träffats, så berättar han att han bara har 1 pungkula (trots att vi haft sex 1 ggn), antar att det är ett känsligt ämne för han eftersom han berättade det. Men kan det minska chanserna för att skaffa barn i framtiden, någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Min kille har bara 1 pungkula? -Minskar det chanserna till att skaffa barn!?
  • Fru Humla

som jag förstått det så har väl killarna två kulor för att de ska kunna få barn även om det händer nåt med den andra.

jag vet inte säkert men jag tror att om den han har funkar som den ska så ska det funka som vanligt. men att den mår bra kan man väl inte veta förrän man provat

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
  • Längtar efter tredje

Jag tror att kroppen kompenserar för frånvaron av en testikel, på samma vis som man kan klara sig med en njure. Alltså borde det inte innebära någon försämrad chans att avla ett barn.

Dessutom är det ju inte automatiskt så att mängden spermier avgör om det lyckas eller inte. I slutändan är ju en enda spermie som gör jobbet.

Googla lite på "problemet", så får du säkert mer vetenskapliga svar.

• Anonym

Jag har svårt att tänka mig att det skulle spela någon roll. Vi tjejer kan ju få barn med bara en äggstock. Chansen kanske minskar en aning, men knappast så att det innebär några märkbara problem. Tror nog snarast att han berättade för att du skulle slippa undra och "leta" efter den saknade pungkulan

• LivingEasy

Jag har en polare med 1 kula. Den andre hade inte riktigt kommit ner så den torkade ihop*skratt* (han sa så iallafall)
    kontentan va att allt testoseron hamnade i den andra kulan som va större.
    Han har nu 2 barn och säkert i full sjå med tillverkning av en tredje.
    Det är rätt vanligt att grabbars kulor inte ramlar ner i påsen och då kan sånt uppkomma.

• Anonym

Tack för era svar! Han har själv berättat nu att det "funkar" som det ska att han kan få barn, antar att olyckan var framme men tjejjen gjorde abort! (med exet)

Men tror ni han anser det som ett komplex för att han berättade det? La inte så stor vikt på det när han berättade de (för jag anser inte att det e nån grej)

• Anonym (kille)

Hej! Jag är en kille med bara en pung-kula. Jag har två barn. Båda gångerna som vi har försökt skaffa barn har hon blivit gravid på första försöket. Första gången hade vi samlag varje dag runt ägglosningen andra gången hade vi bara ett samlag runt ägglosningen och det tog direkt båda gångerna mina barn är vuxna och har flyttat hemifrån idag.

• Anonym

Det är nog olika.. Min sambo blev opererad som liten då hans ena pungkula inte hade vandrat ner. När vi sedan föröskte skaffa barn tog det över två år att bli gravid.. Visade sig att han nästan inte hade några livsdugliga spermier och detta trodde man kunde bero på tillståndet och operationen då han var baby. Ledsamt!

Men om det finns spermier så kvittar det om killen har en eller två kulor, går det inte att bli gravid naturlig väg så kan man få fatt de små och få simmarna som finns och göra en icsi, provrörsbefruktning. Så barn kan det bli ändå, vägen blir bara lite knöigare om man har otur.

• Anonym

Tack för era svar. Känns skönt att höra!
    Till Kille & Anonym inlägg nr 7; Han verkar vara lite försiktigare till att ta intiativ till att ha sex, tror ni att detta kan vara ett kompex för honom? att jag borde poängtera att jag tycker om han precis som han är?
    (undrar för att jag gärna till att han ska känna sig tillfreds med oss)..

• Anonym

Han kanske bara ville beratta det sa att det skulle vara ur varlden och inte bli en sa stor grej senare...?

• Anonym (kille)
    Anonym skrev 2008-02-26 19:05:42 följande:
    Tack för era svar. Känns skönt att höra!Till Kille & Anonym inlägg nr 7; Han verkar vara lite försiktigare till att ta intiativ till att ha sex, tror ni att detta kan vara ett kompex för honom? att jag borde poängtera att jag tycker om han precis som han är?(undrar för att jag gärna till att han ska känna sig tillfreds med oss)..
    Hej! För mig har det aldrig varit något problem med en kula möjligen potensen i början men berodde nog på att jag var nervös och inte van vid kvinnor. Jag är kåt efter 1 dygn efter utlösning. Jag tycker synd om dem som har två kulor om de är dubbelt så kåta som mig men det kanske inte spelar någon roll när det gäller sexualdriften om man har en eller två är det någon som vet. Tycker det räcker med en utlösning per dag.
  • Anonym (Anonym)

Hej! var Inte oroli. jag har tre söta tjejer. 

• Anonym (K)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-05-24 20:39:52 följande:

Hej! var Inte oroli. jag har tre söta tjejer. 

17 år senare svarar du igen. Letad du gamla trådar ikväll?
  • Anonym (Anonym1)

Vad spelar det för roll? Om chansen minskar med 50%, ska du avbryta direkt då och sålla bort denna hanen? Om hans fertilitet är så viktig så du behöver 2nd opinions från familjelivexperterna bör du vara förberedd på att göra ett eget fertilitetstest. För det krävs ju mer än pungkulor för det ska bli barn och du verkar tro 2 pungkulor är den enda risken...

• Anonym (K)
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-05-24 23:28:37 följande:

Vad spelar det för roll? Om chansen minskar med 50%, ska du avbryta direkt då och sålla bort denna hanen? Om hans fertilitet är så viktig så du behöver 2nd opinions från familjelivexperterna bör du vara förberedd på att göra ett eget fertilitetstest. För det krävs ju mer än pungkulor för det ska bli barn och du verkar tro 2 pungkulor är den enda risken...

Tråden är 17 år gammal!
Svar på tråden Min kille har bara 1 pungkula? -Minskar det chanserna till att skaffa barn!?