• yaaniz

Vart köpa billigaste målarfärg eller tapeter?

Ska flytta och har precis haft besiktnignsman här..vi åker på att måla om 3 rum. Och han sa att vi lär minst få måla 4 ggr per rum då det ska målas i ljus färg och vi har mörka..

Så nu måste vi hitta BILLIGASTE målarfärg eller tapeter så vi itne blir totalt ruinerade.

Snälla hjälp mig med affärer!!

• Svar på tråden Vart köpa billigaste målarfärg eller tapeter?
  • Pikku Enkeli

Rusta, Coop Forum, Ö&B, Jula, Biltema

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • yaaniz

vet du vad priserna ligger där på ett ungefär?

• Pikku Enkeli

kolla hemsidorna, jag minns inte priserna

• Fru Landström

Coop Forum har vettigt pris och även rusta. Vi köpte en 10 L burk med färg på coop den gick på 399:- men då hade valde vi färg och inte vitt. Den vita gick på 299:- och den räcker till ca 60-80 kvm

• Dimitra

Ett litet tips. Jag köpe en vit grundfärg på Rusta och efter fyra lager så lyste det mörka fortfarande igenom så mycket att vi köpte en ny dyr burk på Nordsjö färg. Om jag vetat detta innan hade jag sparat pengar på att inte shoppa på Rusta

Jag rekommenderar Rustas tapeter och tapetlim dock

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Fru Landström

Tror dock inte ni kommer behöva måla 4 ggr. Vi körde 1 gång med täckfärg och 1 ggr med vanlig färg och det täckte bra på terracotta färgade väggar så 3 ggr med vanlig vit färg borde räcka.

• MoonFlight

Rustas takfärg 5 l i vit burk med lila etikett är jättebra och täckande, typ 99 kr/burk. Men tänk på att kolla hur mycket det räcker till m2.

• lilla hej
    Svar på #6
    Dimitra skrev 2008-02-22 13:24:14 följande:
    Ett litet tips. Jag köpe en vit grundfärg på Rusta och efter fyra lager så lyste det mörka fortfarande igenom så mycket att vi köpte en ny dyr burk på Nordsjö färg. Om jag vetat detta innan hade jag sparat pengar på att inte shoppa på Rusta Jag rekommenderar Rustas tapeter och tapetlim dock
    skulle också vilja tipsa om att inte köpa den absolut billigaste färgen då du oftast får måla fler gånger än om du tar en lite dyrare färg.
    när vi flyttade så köpte vi färgen på coop forum (bygg). Vi har nog både använt oss av nordsjö och coops "egna" färg som var bra. Innan vi köpte färg åkte vi runt och kollade på olika ställen var färgen var billigast och det blev coop. Dock har vi inte köpt alla tillbehör där som penslar, roller, täckpapper osv utan handlat detta på byggmax, rusta osv.
  • yaaniz

oj vad svar :D tack!

Men kan man verkligen använda takfärg..vad är det för skillnad?
    Blir det inte knas med takfärg på väggarna?

• lilla hej

Nej takfärgen får du ha i taket. Skrattande
    Oftast tar man taket innan man ger sig på väggarna i ett rum.

• yaaniz

Men det var nån som hade använt det till det så man kan nog göra det :) Taket måste vi inte ta.

lilla hej skrev 2008-02-22 14:26:24 följande:

Nej takfärgen får du ha i taket. Oftast tar man taket innan man ger sig på väggarna i ett rum.
  • Pikku Enkeli

Takfärgen brukar vara för matt för att ha på väggar.

• ejda

Tänkte på det med att takfärgen är för matt. Det är väl en smaksak? Den verkar vara mer täckande än väggfärgen.. (yaaniz man)

• Pikku Enkeli
    ejda skrev 2008-02-22 15:38:05 följande:
    Tänkte på det med att takfärgen är för matt. Det är väl en smaksak? Den verkar vara mer täckande än väggfärgen.. (yaaniz man)
    Ja och även en praktisk sak. Väggar bör man kunna torka bort fläckar på relativt bra. Handlar det om en hyresrätt så tror jag inte att takfärg på väggarna uppskattas.
  • Dimitra
    Pikku Enkeli skrev 2008-02-22 15:41:02 följande:
    Ja och även en praktisk sak. Väggar bör man kunna torka bort fläckar på relativt bra. Handlar det om en hyresrätt så tror jag inte att takfärg på väggarna uppskattas.
    Mycket möjligt att hyresvärden inte godkänner om man "fuskat" och man måste göra om jobbet. Alltid bäst att göra rätt från start, sparar man mest pengar på
    Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • städfia

Köp inte ö&B väggfärg, man får måla flera lager innan det blir bra!

Men däremot så är Rustas tapeter bra o billiga!

• Zenobia

Det är rea på tapeter nu 59kr rullen på boråstapeter och det.

Sen har rusta bra färg, vi täckmålade och sen målade med färg

Svar på tråden Vart köpa billigaste målarfärg eller tapeter?