• Snobben1

hur hög feber ska barn ha?

Sonen är sjuk. å han har 40,6 i feber. Är de för mycket? han är 21 månad..

• Svar på tråden hur hög feber ska barn ha?
  • Majsan70

Det är väldigt vanligt att de får hög feber som små!

Man kyler o medicinerar o går på allmäntillståndet.

• Bellizzzzz

vi fick order att åka in med min son när han hade nästan 41 så det är mycket
    jag tycker ni skall åka in.

MEn hur länge har han haft det?
    vad ger ni alvedon och iprem?
    Min son fick 1 hel alvedon och en halv iprem varje 6timme innan vi fick åka in och då visade sig att han hade en kraftig öronihnflamation

//puzzzzzzz

• linda820123

det är hög feber. över 40 är högt. hur länge har han haft det? har du ringt vårdguiden och frågat?

• Solhatten

Om barnet är yngre än 3 mån skall man uppsöka läkare om febern går över 38 grader

• Snobben1
    Svar på #2
    okej. sonen har haft rådnad på båda öronen i 4 månader o fått pencilin 2 ggr. men hjälper inte. vad ska man då göra? å sambon kan inte köra. han är själv sjuk å äter stark hostmedicin, å ja har inge körkort...
  • Snobben1
    Svar på #4
    han är 21 månad
  • Snobben1
    Svar på #3
    nej. han hade 39,5 igår. men idag över 40,,,
  • Snobben1
    Svar på #8
    vet inte riktigt,,, Kåvepanin fick han första gången. men vi böt till något annat. så ja kommer inte ihåg vad dom heter
  • ludenben

min son hade 40.6. Då hade han öroninflammation första gången och jag visste inte vad det var. Det var sent på kvällen och han var lite över ett år. Jag ringde till läkaren och de skickade en ambulans för jag hade inget körkort och jag kunde inte åka buss å spårvagn när han varå dålig.

• Snobben1
    Svar på #10
    hur komma hem sen då?
  • Bellizzzzz

min son har gått på Amixo eller något sånt men det skall finnas starkare då kvåepanin inte hjälpte på min son.

Om ingen kan hämta mig så har dem på sjukhusen i stockholm att man får ta taxi och betala 140kr i en räkning sen.
    vet ej vart du bor

//Puzzzzzz

• Snobben1
    Svar på #12
    bor i gävle... så sånt gör dom inte här...ja vi fick pencilin som tog bort alla bakterier
  • ludenben

vi fick ju ta taxi hem

Snobben1 skrev 2008-02-22 16:57:11 följande:
    Svar på #10hur komma hem sen då?
  • Busbellan

När vi låg inne med sonen för feberkramper så sa de till oss att det är inte bra för små barn att få hög feber. Får de över 39 så ska man alltid ge febernedsättande.

Tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen för råd.

Varför göra idag det man kan göra imorgon....
  • Dame72

Hur mår han? Ger du han Alvdon/Panodil eller Ipren? Dricker han? Kissar han? Svara själv på frågorna och ring sen sjukvårdsupplysningen så får du bäst råd om hur du ska göra. Dom svarar även på om hur du tar dig till sjukhuset lättast om dom anser du behöver dit. Det finns nåt som heter sjukresa med taxi och kostar inte spec mkt. Du ska ringa ett spec nummer och beställa det men det kan sjukvårdsrådgivningen svara på. 112 ringer man endast vid akuta tillstånd! Om sonen ex skulle få feberkramper som han inte haft tidigare eller inte gå och väcka el dyl.
    40,6 är en siffra bara så länge man inte vet hur barnet mår för överigt.

Snobben1 skrev 2008-02-22 16:43:02 följande:
    Sonen är sjuk. å han har 40,6 i feber. Är de för mycket? han är 21 månad..
  • Snobben1
    Svar på #16
    jag har ringt... Och vi ska avvakta tills ikväll.... Annars åker vi in då... Men tack för era svar...
Svar på tråden hur hög feber ska barn ha?