hur hög feber ska barn ha?
Sonen är sjuk. å han har 40,6 i feber. Är de för mycket? han är 21 månad..
Sonen är sjuk. å han har 40,6 i feber. Är de för mycket? han är 21 månad..
Det är väldigt vanligt att de får hög feber som små!
Man kyler o medicinerar o går på allmäntillståndet.
vi fick order att åka in med min son när han hade nästan 41 så det är mycket
jag tycker ni skall åka in.
MEn hur länge har han haft det?
vad ger ni alvedon och iprem?
Min son fick 1 hel alvedon och en halv iprem varje 6timme innan vi fick åka in och då visade sig att han hade en kraftig öronihnflamation
//puzzzzzzz
det är hög feber. över 40 är högt. hur länge har han haft det? har du ringt vårdguiden och frågat?
Om barnet är yngre än 3 mån skall man uppsöka läkare om febern går över 38 grader
oki samma som min son då
Vad har han ätit för antibiotika?
//puzzzzzzz
min son hade 40.6. Då hade han öroninflammation första gången och jag visste inte vad det var. Det var sent på kvällen och han var lite över ett år. Jag ringde till läkaren och de skickade en ambulans för jag hade inget körkort och jag kunde inte åka buss å spårvagn när han varå dålig.
min son har gått på Amixo eller något sånt men det skall finnas starkare då kvåepanin inte hjälpte på min son.
Om ingen kan hämta mig så har dem på sjukhusen i stockholm att man får ta taxi och betala 140kr i en räkning sen.
vet ej vart du bor
//Puzzzzzz
vi fick ju ta taxi hem
När vi låg inne med sonen för feberkramper så sa de till oss att det är inte bra för små barn att få hög feber. Får de över 39 så ska man alltid ge febernedsättande.
Tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen för råd.
Hur mår han? Ger du han Alvdon/Panodil eller Ipren? Dricker han? Kissar han? Svara själv på frågorna och ring sen sjukvårdsupplysningen så får du bäst råd om hur du ska göra. Dom svarar även på om hur du tar dig till sjukhuset lättast om dom anser du behöver dit. Det finns nåt som heter sjukresa med taxi och kostar inte spec mkt. Du ska ringa ett spec nummer och beställa det men det kan sjukvårdsrådgivningen svara på. 112 ringer man endast vid akuta tillstånd! Om sonen ex skulle få feberkramper som han inte haft tidigare eller inte gå och väcka el dyl.
40,6 är en siffra bara så länge man inte vet hur barnet mår för överigt.