Anonym (Filkand) skrev 2008-02-23 03:26:45 följande:
Min spontana reaktion är att du antagligen har typ ADHD då kanske eller? Jag menar inget illa alltså men vid bokstavsdiagnoser så brukar man ju reagera så. Amfetamin är en uppåt drog oavsett om det är olika från person till person. Man medicinerar med amfetamin för att blir *normal*. Och en *normal* blir inte lugn på en så pass centralstimularande drog som just amfetamin är. Och eftersom effekten inte heller blir likadan, som den ska bli hos en person som tex har ADHD så är det kanske därför som du delvis aldrig märkt av avtändningen på samma sätt. För visst finns den i allra högsta grad. Precis som att alla märker av baksmällan efter en fylla på olika sätt. Men den finns där, i kroppen även om man kanske inte märker av den.
Håller med Filkand
Det var min omeddelbara slutsats också.Damp,ADHD.
Det är känt sedan länge.
Sedan kommer även "äldre" missbrukare som missbrukar dagligen i ett sådant tillstånd att de "bara fungerar" på drogen.
Det kommer efter många många år.
De missbrukarna kan ofta sluta.
Om de kan bryta det sociala mönstret,har de oftast kommit över själva tjusningen med drogen.
Tröttnat på det helt enkelt.
Folk med MS blir stundtals så friska som de var innan de blev sjuka om de tar Amfetamin.
Men de får också baksmälla....och det är inte kul att återgå till sin rullstol.
Det finns inte mycket positivt att säga om drogen.
Förutom att den är mindre farlig än heroin eller LSD...
Och att man ofta kan ha otroligt sex väldigt länge...
Men drogen sliter sönder ens inre på sikt.
Så därför är det inte ens värt att prova.
Luktar äckligt gör man och onaturlig är man när man går på drogen.