• bubblan79

blond mamma - asiatisk pappa = barn?

hejsan.. ja som tråden heter...
    Jag är blond med blå ögon, min blivande man är adopterad från korea och har alltså svart hår och bruna ögon.
    Min blivande har två barn sen tidigare och dom är underbart fina och goa, mamman till dom är mörkhårig med bruna ögon.. alltså är barnen det med men jag undrar om nån som vet någon som fått barn med en asiat och som själv vart blond.. finns det nån chans att barnen får blå ögon tex? eller blont hår?
    tycker att de asiatiska dragen hos alla är genomgående så hade vart kul att höra att våra framtida barn kanske kanske kan bli lite lika mig haha

• Svar på tråden blond mamma - asiatisk pappa = barn?
  • delfinen80

Jag är blond igentligen (färgat hår nu) och har blåa ögon. Min make är brunögd och har svart hår.. (han vet dock inte vart hans pappa kommer ifrån)
    Våra två tjejer har ljust hår och blåa ögon, våran pojke däremot har bruna ögon och brunt hår!!

♥Jag saknar dig så enormt brorsan, Varför gick du ifrån oss så tidigt?♥
  • bubblan79

är din make asiat? eller "svensson" med mörkt hår? hehe undrar bara för att min far är jättemörk, typ svart hår och gröna ögon men både jag och min bror blev som amma, blonda och blåögda.. det verkar dock som asiatiska drag drar igenom lite mer än vanligt

delfinen80 skrev 2008-02-22 22:04:46 följande:
    Jag är blond igentligen (färgat hår nu) och har blåa ögon. Min make är brunögd och har svart hår.. (han vet dock inte vart hans pappa kommer ifrån) Våra två tjejer har ljust hår och blåa ögon, våran pojke däremot har bruna ögon och brunt hår!!
  • delfinen80

Han har en svensk mamma men vet som sagt inte vems hans pappa är!!
    Han har väl ett lite "asiatiskt" utseende, och hans dotter syns det ännu mer på (som han har sen innan min tid)

• delfinen80

Så hans äldsta dotter fick allt av hans drag (kika in på mina bilder där alla 4 barnen är samlade...) Syns tydligtCool

• bubblan79

ja jag kikade lite i ditt galleri, fin familj. jo det syns ju på henne att hon är lite mörkare

• delfinen80

Tack!!
    Fast alla ungarna har då fått pigment från honom för de blir knall bruna på sommaren... *fusk* Fundersam

• bubblan79

haha ja de är fusk.. jag har ju de röda pigmentet.. för blond för att få färg typ.. bränner mig och får blåsor av solen.. min bror likadan och min mor.. far däremot är ju mörk brun och har aldrig bränt sig i hela sitt liv.. orättvist.. vad är de man säger.. man ärver det dåliga från båda sidor haha

• delfinen80

Ja men precis, man ärver de dåliga från båda...
    Tänkte jag skulle kolla lite hur din blivande man såg ut, men det gick ju inte..
    Men jag måste ta ett exempel. En kompis till mig kommer från Kina och har en svensk man, han har ljust brunt hår och blå/gröna ögon.
    Deras son har ljust brunt hår och mörka blå ögon...

• bubblan79

jo jag kan lägga in bilder på oss en liten stund om du vill se.. ska göra det senare men försöker hålla mig ganska anonym här ett litet tag till eftersom ingen som vi känner vet om våra planer hihi

• delfinen80

Nä det behöver du inte om du inte vill!! *s*
    Men jag antar att han har mer asiatiskt utseende än min man!!
    Det behöver inte alltid slå igenom iallafall.. Det  mörka. Även om även jag trodde det först. Men mina tjejer är ett levande bevis på det!!! *skrattar*

Svar på tråden blond mamma - asiatisk pappa = barn?