• Lejko

***Skelleftetråden***

Ja, så har även jag hittat tillbaka. (Via Maltazars gb). Tänkte som ni andra att ni totalt bojkottat tråden men ja, det fanns ju en eklare förklaring.

Är i Norsjö igen, har fått vikariera rätt mycket i år. Lönen kom igår och jag fick en chock. Så mycket pengar har jag inte haft på sex år. Tjoho. Men många hål att fylla. Brrr, gruvar mig. Efter sportlovet börjar mitt "riktiga" vikariat och jag både längtar och gruvar mig. Allt känns så stort och ansvarsfullt. Men det löser sig väl. Nu har jag och familjen en vecka av bara slapp och kramar. Mysigt.

Jag har jobbat hela veckan och missat starten på bokrean, funderar på att fara imorgon fm, hoppas ni inte handlat upp alla böcker.

Ha en bra eftermiddag och kväll./L

• Lejko

Maltazar: Jag har fått vikariat vårterminen ut, alltså 5/6. Men det ser rätt positivt ut till hösten också. Jag vikarierar för två tjejer som nu går på grav.ledighet och de börjar jobba igen vt-09 så jag hoppas järnet att jag även får jobba för dem i höst.

Ang. jobb när man går ut. Jag har visserligen varit mammaledig ett år efter examen men jag anser att det alltid löser sig med jobb, på ett eller annat sätt. Alltid behövs vikarier eller så har man supertur och får jobb direkt. Hoppas det blir bra för dig. Jag och Martin ska jobba på mer barn i Skellefteå snart hehe så du kan ta hand om det!

• Lejko

Maltazar: Ang. nålar. Ju tunnare tyg desto smalare nålar. Men sen vet jag inte exakt. Köp ett paket nålar på nån tygaffär med massa olika tjocklekar och fråga sen när du köper tyg vilken storlek du bör ha på nålen till det speciella tyget.

Annamus: Vi har bott i vårt hus i 6 månader nu och inte köpt en endaste sak/inredningsdetalj alls på grund av pengabrist. Jo, ett par gardiner på superrea för 30 kronor men de har jag slängt nu för de vad så fula. Men oj vad det kliar i fingrarna att köpa. Jag har fått min första lön nu, så nu kan jag börja shoppa. Men med tanke på allt jag vill ha så räcker det kanske till ett par gardiner och kuddar. Den gamla soffan/köksbordet/sängen/bokhyllan/tvmöbeln får leva ett tag till : )

• Lejko

Jag är så lättad. Jag har ett jobb, jag har lön, jag behöver inte be min sambo om pengar för att köpa något till mig eller huset eller Lovisa. Jag köper det jag själv vill (inom rimliga gränser). För mig var föräldraledighet en hemsk isolering i det avseendet. Men å andra sidan, nu har jag pengar att röra mig med men träffar lillan någon timme om dagen... Så vad prioriterar man? Pengar eller barnet? Kanske inte är så lättad ändå...?

Ser att många av era barn och även ni själva är sjuka. Här är det också snorigt, febrigt och hostigt. Och blodigt, Lovisa föll in i en byrå idag och slog upp sig under ögat. Snyft. Ingen fara dock säger sjuksköterskan farmor. Pust. Men vi verkar hittills kommit lindrigare undan än er. Kämpa på mammor!

• Lejko

ang dagis. Vi sökte i början på december och ville ha plats i slutet på Mars. Det såg mörkt ut men jag ringde ofta och "påminde dem". Vet inte om det hjälpte eller att vi bara hade dötur och fick plats för att två andra barn skulle byta dagis. Vi fick precis när vi ville och från inlämnad ansökan till belsut tog det 2 1/2 månad. Men ca 5 månader mellan ansökan och inskolning.

Hon börjar förövrigt inskolning på tisdag om en vecka. Spännande.

Nu ska jag iväg och ha svensklektion med ett trettiotal surriga elever. Bara att ta i med grova stämman.

Ha det bra!

• Lejko

Något vad det har surrats här. Så kul att läsa. Några dagar utan FL och man hamnar långt bak i listan.

Hoppas ni haft och fortfarande har en skön påsk. Vi softar järnet och njuter att vara hela familjen tillsammans. Jag har påsklov och Martin är fortfarande hemma med Lov. I två veckor till. Imorgon börjar inskolning och lillstintan blir stor. Vet inte vad jag ska förvänta mig, bara att följa med och se.

Ska fortsätta njuta av mitt påsklov nu, mitt första riktiga som vuxen heltidsarbetande lärare! Tjohoo

• Lejko

Pissypopi: Det blev på Orren, dagiset bredvid ditt barndomshem typ. Vi är så glada att vi fick så nära. Det var först tal om ett dagis i Ursviken (eftersom sambon jobbar där) men tur tur för att det blev ledigt här på Sunnanå. Inskolning imorgon som sagt.

• Lejko

Pissypopi: Don't worry, jag har inte luskat fram det på något annat sätt än att du berättade det för mig när du var hos mig och pysslade i höstas. Annars hade jag inte haft nån koll alls.

Hoppas ni alla har det bra. Jag har en skön första dag efter lovet. En lektion bara och resten planering och rättning av glosprov från innan lovet.

Ha en skön kväll, nu ska jag köra hem till stan. Bara en timmes färd. Lite jobbigt men men

Svar på tråden ***Skelleftetråden***