• lilun

***Skelleftetråden***

svårt var det att hitta hit, har internet abstinens då jag inte har hunnit få hem internet ännu dit vi flyttat, men förhoppningsvis så får vi det till veckan.

Våran lilla plutt har åkt på öroninflammation, men vi hoppas att det har gett med sig, hoppas på att få komma upp till öron igen så att dom får kolla en gång till bara för säkerhets skull.

• lilun

madigan: första gången så fick jag komma samma dag till öron men det var via vårdcentralen eftersom han var så liten så kunde dom inte göra så mycket på vårdcent. Ringde sjukvårdsådgivningen igår och sa att jag trodde att han inte var riktigt frisk ännu så då fick vi komma på en jourtid på barn, och som tur är sa hade han ingen öroninflammation kvar men en matt hinna så vi ska hålla lite extra koll nu då vi slutar med medecinen.

• lilun

wiieee äntligen har vi fått internet där vi bor nu.....tre lååååånga veckor utan är jobbigt då man är van att ha det. Har inte hänt så mycket här förrutom en massa jobb med lgh, dvs renovering, sakta men säkert så går det framåt men jag tror att vi kommer att ta en välbehövlig paus efter att vi gjort hallen på övervåningen. Nåja kände bara för att skriva av mig, har en känsla av att jag kommer att sitta uppe länge ikväll/natt och sufra "ikapp" tre veckor.

• lilun

angående tapetesering så har jag och marcus själv gjort alexander rum (övriga rum gjorde syrran karl som är målare) vi stod i valet och kvalet ifall vi skulle spackla eller sätta upp genvägen efter mycket om och men så valde vi genvägen och det rekommenderar jag inte, man sparar ingen tid och det är dyrt plus att det inte blev så bra men det kanske inte gör så mycket eftersom jag anar att lilleman kommer att måla och riva på tapeten inom en snar framtid. Det vi har kvar att tapetsera blir att spackla.

• lilun

maritmedm: förstår hur det känns har en son som har börjat sova dåligt på nätterna och inte nog med det så vill han inte sova nå längre stunder på dagen heller så min ögon dom står i kors dygnet runt känns det som. Inte roligt att vara trött.

• lilun

felicia6: tänkte höra ifall du har fått nå bra inredningsindeér till klädkamaren?
    själv så måste jag skrota mina planer på en walk in closet efter det är en ventilationstrumma (eller nå liknande) där jag hade tänkt riva väggen. så nu sitter jag och funderar hur jag nu ska göra där inne, fast jag måste nog vänta ett tag med alla inredningsideér som jag har eftersom vi måste köpa en ny bil.

• lilun

hally: vi har vinyltapet i vardagsrummet, vi är helnöjda. Vet inte om det är nån skillnad då man ska tapetesera eftersom det var syrrans karl som satte upp dom.

Angående snygga tapeter så är det ju en smaksak men jag tycker att midbec target har snygga tapeter till hyffsade priser, tror att en rulle kostar kring 300 kr. Annars så tycker jag att det är svårt med tapeter finns ju så oerhört mycket att välja mellan, var sugen på att sätta upp en bambutapet i hallen men det var svindyrt, så det får bli nå annat.

• lilun

hally: ojj hade ingen aning om att det var gifter i dem, men det är ju försent för mig nu, dom sitter ju redan på väggen, nåja vi överlever nog, hoppas jag.....

• lilun

på tal om skatt så får jag ALLTID betala tillbaka, och inte är bara en hundring eller så utan ganska mycket varje år, är gode less på det. Men jag tror jag vet vart felet är så jag får väl skylla mig själv men ändå blir jag lika irriterad varje år.

Annamus: Känner nästan igen mig, har nästan inte shoppat nånting på säkert 1 1/2 år nu men i vår har jag bestämt mig för att köpa en helt ny garderob, har varit in till stan men inte hittat nått i min smak så jag funderar ifall det blir att åka nån annanstans och shoppa lite, plus att jag har hittat kläder i en katalog också.

• lilun

en fråga, är det nån som vet hur länge det brukar ta innan man får försäkringspengar på bilen, tycker att vi har väntat länge nog och lite svårt är det att vara utan bil....

Svar på tråden ***Skelleftetråden***