Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Felicia6

Att jag helt glömde bort att göra en ny tråd innan gamla dog skyller jag helt och fullt på att jag opas om tre dagar. Jag har tänkt flera ggr att jag inte skulle glömma bort det och lika förbannat gjorde jag det. Sorry alla

Hoppas ni ändå hittar hit och hoppas att ni andra tipsar om nya adressen

Gbp-operation den 26e februari 2008
  • Felicia6

Hej då alla!

Håll tummarna för mig nu, i morrn läggs jag in så vi åker tidigt på morgonen och på tisdag opereras jag!
    Hoppas ni alla har det bra i veckan så hörs vi då jag kommer hem igen

Gbp-operation den 26e februari 2008
  • Felicia6

Hej alla, nu är jag hemma på riktigt

Peda hade rätt i att jag var inne en sväng via mobilen
    Var ju så jävla tråkigt på sjukhuset så jag tjatade mig hem idag, hihi

• Felicia6
    maltazar skrev 2008-02-28 21:45:40 följande:
    Lotta: okej :) allt gick bra då? måste du fortfarande äta flytande?
    Jo allt gick superbra. Ibland tror jag nästan inte att dom gjort nåt i magen på mig
    Jag måste äta flytande i två veckor till, men nu får jag äta allt, bara det är flytande. Behöver inte äta nutrilett och sånt
    Lillhjärtat04 skrev 2008-02-28 21:58:00 följande:
    Lotta: Hur gick det? Har du gått ner något mer eller hur lång tid tar det innan kilon börjar rasa?
    Har gått upp ett kilo under tiden jag varit på sjukhuset, men jag har ju fått massa dropp och sånt. Är som uppblåst. Men det ska väl börja gå neråt så smått eftersom
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 22:20:17 följande:
    är det med titthål du gjort Op??Tog den lång tid ??Hur kommer du få äta i framtiden ??Allt eller bara specifik mat ?? Jätte nyfiken,en kompis till mej ska Op sej snart,men hon har inte fått tid än...
    Ja det är titthål För mig tog det drygt 3timmar att göra den. Jag kommer få äta allting i framtiden men det är inte säkert jag kommer kunna göra det. Vissa saker får vissa personer svårt att äta. Vitt bröd brukar tex vara lite svårt för vissa osv.
    Sen ska man ju äta näringsriktig mat och tänka på vad man stoppar i sig, för annars kan man ju gå upp allting igen

Ah, väntar hon på att få komma till lycksele då?
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 22:22:10 följande:
    Felicia6: Föresten vilken av Op är det du gjort ??Minskning eller "kapning och samman koppling" som dom säger...
    kapningen En sk Gastric bypass
    Det är den dom oftast gör nuförtiden. Vissa lasarett gör inte dom andra metoderna längre
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 22:32:41 följande:
    tror det va i Lycksele hon gjorde förra,men denna gång vet jag inte,men jag skulle tro de,annars är det ngn stans i Norrbotten Är det magsäcken du minskat då eftersom du får äta allt ?? Min kompis gjorde det för ett par år sen,men gick upp igen & nu ska hon göra en annan variant och kommer därav att få käka vitaminer /mineraler varje dag,dessutom kommer hon inte kunna äta typ godis,fika, fett med mera...
    Kan nästan garantera att det är att hon gjort en gastric binding innan och nu ska göra en gastric bypass.
    Det är väldigt vanligt att dom som gjort en gastric binding får göra om den efter nåt år :S

Hon kommer ju att eventuellt kunna äta allt det du skrev upp, men det är ju inte bra och det förstör ju open i längden. Man ska kunna unna sig sånt gott ibland men det ska inte vara ofta
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2008-02-28 22:48:13 följande:
    Ok...jag ville också göra en Op,men jag låg några kg under,så min läkare sa att då fick jag gå upp och höja mitt BMI och det var jag inte sugen på...så jag har börjat försöka gå ner på annat sätt...jag får inte...( eller får och får ) banta,för dom säger att eftersom jag har ett "gäng " diskbråck i rygg & nacke så kan man tydligen få mer mellan dom som är om man bantar för mycket...'Hade visserligen aldrig hört talas  om det,men träffade en professor från Uppsala i Umeå,(har månads träffar på Ortopeden i Umeå) som berättade detta....jag tyckte det lät hel sjukt och började "fnissa" Då tog hon fram studie rapporter och "slängde" på bordet...Oppps..sen var det färdig fnissat...Men jag har typ 20 kg att "forsla bort" från min kropp...Vilket itne är det lättaste utan hjälp,då man inte kan röra sej så smidigt pga av sjukdom
    Dom har sänkt gränsen på vissa ställen till bmi 35 och har man problem som förvärras av vikten kan man få göra den iaf.
    Sen kan man ju alltid göra den privat oxå
  • Felicia6
    Lillhjärtat04 skrev 2008-02-28 22:31:31 följande:
    Ok.Men det kommer nog börja röra sig ner åt snart då Själv så har jag lyckats gå ner lite sen jag fick börja med min mat...fast lite har jag nog fuskat Men magkatarren har blivit mkt bättre sen jag började äta flytande...så får se om jag fortsätter med det en stund till
    Vad skönt att magkatarren har blivit lättare för dig, det är skitjobbigt att ha sånt
    maltazar skrev 2008-02-28 22:42:31 följande:
    Lotta: okej :) men skönt att du får äta annat än sånna där hemska dieter iaf!men går man inte ner direkt? är det inget som försvinner direkt där?
    Alltså man toktappar ju inte vikt sådär på nån vecka, men man ska väl gå ner kanske 1kg i veckan i snitt. Ibland hamnar man på platåer o så.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***