Inlägg från: Trollmamma |Visa alla inlägg
  • Trollmamma

***Skelleftetråden***

MorBlåbär skrev 2008-03-19 15:35:51 följande:
    Vart ska man hällst bo med små barn? 6 månader & 4år..?HamnUrsvikenAtorpBergsbynBureå
    Skelleftehamn så klart
  • Trollmamma
    kobra skrev 2008-03-22 15:34:12 följande:
    det är väl medicin med amfetamin i tror jag, sen används väl inte ordet damp längre..nu är det adhd
    Men visst är damp och adhd 2 olika saker? Det ena innefattar lite motoriska störningar också...
  • Trollmamma

Vi lägger Jesper (4,5 år) och Maja (3år)  allt mellan 19.15-20.00. De sover i sina egna sängar hela natten och vaknar allt mellan 6.00-7.00. De har alltid sovit i sina egna sängar. Bara nån enstaka gång har nån av de sovit i vår säng, men de har de varit sjuka.
    Wilma som är 1 år sover också i sin egen säng hela natten. Skulle vi ta henne till vår säng så sover hon inte alls Räcka ut tungan

• Trollmamma
    Annamus skrev 2008-04-08 09:44:53 följande:
    Nu är jag lite sur...Min son har varit hemma från dagis ganska mycket för han vill vara med mig och lillasyster då jag är mammaledig. Nu ville han tillbaka igen ett tag. Då vi kommer på dagis står det en lapp med regler om nånting, och så stod det att det bestämdes på föräldramötet den 2:a april. Såklart har ingen informerat oss om att det var nåt föräldramöte, och detta är andra gången detta skett. Jag blev tvärarg och sa till direkt, frågade om de som har ledigt från dagis inte är bjudna. Hon svarade då såklart att dom sätter ut infon där på dörren och då är det upp till oss att se till att vi kollar där. Men... är detta verkligen ok? Vi har inte kunnat träffa de andra föräldrarna alls ju!
    Har du nån gång kollar på den här sidan: forskolan.skelleftea.se/ Där finns alla dagis i Skellefteå kommun med, och där kan de lägga ut info om vad som händer. Vårt dagis brukar då lägga ut info där om t ex föräldramöten och sånt.
    Ett litet tips bara
  • Trollmamma
    Annamus skrev 2008-04-08 10:12:13 följande:
    Trollmamma: Jo sist detta hände tog jag upp det på utvecklingssamtalet och då bad jag dem använda den tjänsten så alla kan få ta del av infon, men tyvärr så fanns inte ens viljan att göra det. Det var helt i sten att "så här gör vi".
    Så trist att de inte väljer att använda sidan...eller så är det väl att de inte "kan". Tycker den är super bra, och är glad att vårt dagis använder sig av den.
  • Trollmamma
    Felicia6 skrev 2008-04-09 11:50:09 följande:
    hej alla Nu är man hemma efter en välbehövlig semester men guud så skönt att vara hemma hihi. Hoppas allt är bra med er, själv ska jag iväg med en kompis o fika o fira mig, för jag är ju gammkärring nu Fyller 27 idag
    Grattis på födelsedagen!
    Hoppas att ni fick en riktigt trevlig dag
  • Trollmamma

Tänkte bara tipsa om klädytardagen i Skelleftehamn.

Lördag 26/4 i Örjansskolans matsal, mellan 9.00-13.00

• Trollmamma
    Felicia6 skrev 2008-04-13 20:15:56 följande:
    har dom samtidigt som anderstorp i år då måntro?
    Ja, fast på Anderstorp öppnar de 11.00. Så då hinner folk ner till hamn först och handla lite Tycker det är bra att de har samma dag, för då är liks de som vill/ska handla på språng...
  • Trollmamma
    Felicia6 skrev 2008-04-13 20:24:27 följande:
    Ahh okej. Men dom brukar inte ha så va?Jag tycker inte det är bra men det är ju jag det, för jag brukar inte orka åka runt överallt hihi Förresten, skulle behöva boka dig o evelina
    Nej de brukar inte ha samma dag, men den här gången blev det så.

Jaså, du skulle behöva boka oss Till vad då? ;)
  • Trollmamma
    Felicia6 skrev 2008-04-13 20:33:17 följande:
    Trollmamma, det vet du vad jag behöver er till Men snackar med evelina precis nu
    Hihi...jo jag vet ju det Får prata med henne sen och höra
  • Trollmamma

Slänger in en liten påminnelse till er alla om klädbytardagen i Skelleftehamn:

9,00-13,00 i Örjanskolans matsal

• Trollmamma

Peda och Annamus: Så läckra saker ni syr! Blir lite avis att ni är så duktiga... Vill också kunna

• Trollmamma
    madigan skrev 2008-05-02 10:41:09 följande:
    Ja jag har börjat lite smått med inköpslistan nu. Sen ska hon till Lycksele nästa fredag och ska beställa lite från Dollarstore.Dom ska ju hit, men frågan är bara när. Dom får inte bygga sin butik på Solbacken som dom vill så....
    Hur vet du att ska hit då? Det går ju rykten om att både de och Biltema ska hit, men inte enligt de själva...
    Tror att det är nog mycket vad folk önskar Räcka ut tungan
  • Trollmamma
    madigan skrev 2008-05-02 10:56:28 följande:
    Ja kanske för att min man har jobbat åt ett företag här som har byggt upp Dollarstore på andra ställen .
    Ok. Ja då hoppas jag att de kommer hit snart Det är ju en väldigt rolig affär med massor av roliga saker Då slipper jag be mina föräldrar handla därifrån till mig
Svar på tråden ***Skelleftetråden***