• hally

***Skelleftetråden***

Har hittat hit, men håller mej på avstånd så ni inte ska bli smittade! Vi har INTE tur med hälsan här just nu

Hoppas det går bra för dej Felicia6!

• hally

Jo vi var ju friska i en hel vecka (förutom min hals då...)! Men i måndags var lillen snorig och hostig och fick feber på em så jag fick hämta hem han. Inatt har han klagat på ont i öronen så vi åkte till VC där de konstaterade att han har inflammation men ej tillräcklig för penicillinbehandling. Precis när vi kommit ut så kräks han, och kräks och kräks och efter 2 ombyten fick vi åka hem i endast blöja och overall för att när vi kommit in kräkas ner den också. Han får inte behålla en droppe vatten och han är tät i näsa och bröstkorgen och har ont i öronen...nice...

De bullrar i min mage och man är ju inte precis sugen på nåt...varken mat eller flytt eller nånting

Whiskeyn är redan slut tyvärr

• hally

Tack för krya-på-oss hälsningarna!
    Nu har han fått behålla 1/4 dl vätskeersättning i 1 timma. Ont har han, i öronen och benen och magen och han kan ju inte få smärtstillande med sin dåliga mage
    Ser så hemskt ut när han inte orkar hålla ögonen öppna utan man ser ögonvitan när han klagar...sjukvårdsrådgivningen tar inte emot fler samtal, hur länge väntar man innan man åker in för uttorknings-risk?

Skönt att det går så bra för dej Felicia6

På tal om bantning och viktnedgång så har jag säkert gått upp 10 kg sen i höstas, är trött och matt och går jag en promenad har jag superont i mina polyper(säger sjuksköterskorna att det är som sväller) i halsen sen. Känns ju inte så lovande...lätt är det att gå upp i vikt. Man ska ju inte träna hårt när man är förkyld, men hur vet man var gränsen går?

• hally

Är det till Umeå man ringer sjukvårdsrådgivningen?

• hally

Kixi: Oj vad jobbigt för han att det sitter i så länge, hoppas han blir bra snart! Tycker det är otroligt irriterande med den här sjukvårdrådgivningen, jag kom inte ens fram och fick sitta i kö, utan det var för många som ringde hela dagen jag försökte. Om det är ett sånt tryck bör de ju sätta in någon fler människa på det där stället!

Själva har kom vi hem från barn i fm jag och Elias. Åkte in igår då jag inte fick i han en droppe vätska. Han hade 40,3 i feber innan vi åkte in. Öroninflammation och ont i halsen, slutat kräkas men inte fått i sej nåt alls. Igårkväll var nog det värsta han vart med om i sitt lilla liv, de fick ju inte in den där dropp-slangen i han, 2 försök i vart armveck och 2 på var handled. Han hade ont och var så arg så man blev rädd. Han slog och skrek och högg och...huvva, att de låter det gå så långt. Till slut fick de i den i foten.
    Nu får vi inte i han någonting igen, han har ont i halsen och vill inte...

Hoppas ni andra har en bättre lördagkväll!

• hally

madigan: Jag skulle också avboka pga grav. och då var det Umeå-nr man skulle ringa för att avboka.

kobra: Huset blir ju riktigt snyggt! Det är inte så att karln din jobbar i Bgm eller? Limträ o sånt tänkte jag

• hally

Tack för alla krya på er-hälsningar och jag säger tack detsamma till alla andra sjuklingar!
    Börjar undra om det är magsjuka lillen har...var inne igår igen och fick mera dropp, men vi får inte i han nåt här hemma
    Han mest bara sover och vill ingenting annat.

Idag får vi nycklarna till huset!! Och blir en massa pengar fattigare. Fast det märks ju inte av då det är banken som står för det

Vi får se om vi hinner dit och kolla eller om det blir in på sjukan direkt igen med lillen. Just nu känns det bara som att man måste hålla huvet kallt och plöja sej igenom denna perioden. Så hoppas jag att man kan njuta av huset sen när vi alla är friska. OM vi blir det :-/

• hally

Peda: Jo han hade embla i armvecken men inte på handlederna, där resonerade de så här "Han är liks redan så arg så vi provar här utan bedövning". Schysst...men sen fick han embla på fötterna och där fick de i slangen på hyffsad tid. Nu har han den i foten fortfarande sen i fredags. Man vet ju hur det känns

• hally

Annamus: Har tittat och kommenterat, får jag pluspoäng nu? Jättemysiga bilder!

Jag blir sååååå sugen på att sy när ni tar fram era maskiner och pratar om era projekt i tråden!
    Snart kanske jag kan sy igen, igår fick vi nycklarna till huset så nu är vi husägare

• hally

kobra: Det känns himla bra, bara vi nu kan vara friska så vi orkar flytta. Elias är inte utskriven än.
    Måste få bort pensionärsdoften ur huset och fixa till lite. Bara man får fixa någonting på en gång så känns det mer som vårt.
    Hur går det för er med huset?

Svar på tråden ***Skelleftetråden***