• Kixi

***Skelleftetråden***

Nu är jag också här.

Lycka till Lotta, håller alla tummar och tår som går.

• Kixi

Jag fuskade med bokrean och har beställt i förväg på adlibris så vi får hem våra böcker i brevlådan idag...hurrraaaaaa! Älskar böcker!!! Bokreor är porr för mig ;)

• Kixi

argh! Jag vet inte vad jag ska göra med Wille. Han fick kräksjukan förra lördagen men klagar fortfarande på ont i magen. Han verkar ok på förmiddagarna men äter nästan inget och dricker väldigt dåligt. Igår kom det kräkreflexer igen men han hade ju inte något att kräkas upp eftersom han ätit så dåligt. Så här länge ska väl ändå inte sjukan hålla på? Försöker komma fram till sjukvårdsrådgivningen men det är ju såån kö. Det har som gått i intervaller, han får ont och kräks eller försöker kräkas i princip varannan dag sedan förra lördagen. Liv drabbades i onsdags men hennes gick över på ett dygn och jag och Robban låg igår men jag känner mig rätt ok idag även om det fortfarande är lite oroligt i magen. Tänkte att det kanske var förstopping eftersom han druckit så dåligt men han har ingen spänd mage utan den känns ganska bra. Suck!!!

• Kixi

Jag kom fram till sjukvårdrådgivningen efter många om och men och hon trodde att han var uttorkad för den vätskemängd som jag talade om att han får i sig är alldeles för liten. Så hon sa att vi måste tvinga i honom mer vätska...hmmm...har aldrig behövt tvinga honom till någonting direkt. Men nu kör jag att han får ta några klunkar var 10:e minut, då borde han få ihop tillräckligt för att piggna till imorrn och dricka ännu mer då. Fick även rådet att inte ge honom så söta saker eftersom det dämpar törst. Så nu får han vetekex(vanliga rån utan något sött alls) när han vill ha något (han har inte velat ha så mycket men rånen vet jag att han tycker om). Än så länge verkar han gå med på att dricka klunkvis, vi ställer äggklockan så det har blivit till nån liten skoj grej. Morr...avskyr verkligen kräksjukor

• Kixi

Hally: vi verkar ha liknande lördag även om er låter ännu värre än vår. Nu har han inte kräkts på två timmar men jag har väl fått i honom ca 4-5dl på hela dagen och det är ju för lite det också. Om han inte får behålla det här så åker jag in med honom ikväll. Annars väntar jag tills imorrn, då har det hållit på mer än en vecka så då får de allt ta och kolla om det är nåt annat i magen. Kanske någon bakterie eller nåt. Han ska ju med mormor och morfar till Kanarieöarna nästa helg så han måste ju bli frisk, jag släpper knappat iväg honom när han är såhär och han ska ju inte behöva hålla på att kräkas och ha ont i magen varannan dag.

• Kixi

Vi åkte med Wille till akuten igår så han fick ta en massa prover och det var två kirurger som var och kollade magen men de kom fram till att han nog fått en andra omgång av magsjukan och att han var lite uttorkad. Tydligen behövdes akutbesöket för efter lite extra vila och att jag faktiskt lyckades få i honom lite vätska och vätskeersättning i taget(vi slapp tack och lov dropp eftersom hans mineralvärden ändå låg bra till) under ett antal timmar där så piggnade han till så när vi åkte därifrån var han piggare än han varit på en vecka och idag har han fått i sig en pannkaka och en korv(kokt) utan att få upp något....HURRAAA!!! Tyvärr har han haft feber imorse och nu ikväll så är en sak botad verkar nästa komma...suck, nu får det vara nog. Men feber brukar ju gå över ganska snabbt. Han får ju i sig vätska nu och även annat utan att hålla sig för magen och kräkas så jag tror inte att det är kopplat till magen. Nåja, det går väl över det med.

Hally: ursch vad synd jag tycker om din lille!!!! Hoppas verkligen att han blir bättre snart!!!

Malle: Här är en till som fått ny symaskin, min man var snäll nog att ge mig en i födelsedagspresent förra veckan. Så nu har jag börjat leta reda på mina tyger och försöka införskaffa lite nytt. Har MASSOR att sy!! hohohoho

• Kixi

Hally: vad skönt att lillen fått behålla maten idag, håller tummarna för att han ska må bra snart igen. Oj vilken hög sänka, då får han säkert pencillin snart, bara de kan hitta vilken sorts bakterier det är som orsakar infektionen. Då brukar det ju bli bättre ganska snabbt.

Felicia: vad härligt det måste vara att se resultat så snabbt! Önskar att jag kunde ta mig i kragen och få bort mina överflödskilon. Jag har inte så många att bli av med, 3-5kg så skulle jag vara nöjd, men de första 5 och de sista 5 är alltid svårast tycker jag.

• Kixi

Halloj!

är det någon som inte har något för sig den 15:e mars kl. 14 får ni gärna komma till mig på Tupperwareträff med efterföljande fika. Skriv ett litet brev till min inbox om ni är intresserade av att komma så att jag kan planera fikamängden.

• Kixi

Nu har jag röstat.....hoppas ni har det bra allihop!

Här är vi ju äntligen friska allihop (peppar peppar). Wille kom ju tyvärr inte iväg till Kanarieöarna som han skulle eftersom min mor fick två proppar, en i benet och en i lungan, gissa om jag varit orolig. Nu verkar det dock bättre med henne, tur att det var på "rätt" ställen. Men jag tycker synd om dem för de hade ju planerat resan sedan i höstas och verkligen sett fram emot att åka med Wille. Men det var ju tur att hon åkte in till akuten innan de for iväg till kanarieöarna för då hade hon nog inte varit vid liv idag. Hon brukar dock ha ganska bra känsla för sånt där. Hon och några kollegor skulle ju åkt med på Estonia men hon kände sig jätteolustig några dagar innan och vägrade åka och uppmanade kollegorna att inte åka. Gissa om man är glad över den "föraningen".

• Kixi

vill också ha en till....men jag tror att jag ska ta och fixa till den jag har först....börjar se så trist ut...har en orm som slingrar sig neråt på ena skuldran och den börjar se grön ut så jag funderar på att göra om den till en drake...det är tatueringsprojekt nr.1...sen vill jag nog ha nåt mer också...men jag vet inte vad än....

Svar på tråden ***Skelleftetråden***