Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

Annamus skrev 2008-03-17 11:18:35 följande:
    Vi ska ju börja packa vi med, ska vara inne den sista april i vårt hus. Här har ni en länk där jag lagt ut bilder på huset: Annaluskan.bilddagboken.se/index.php Ingen har då sagt nåt dåligt om vårt hus och det är jag SÅ glad över, det hade varit jobbigt. Alla är så positiva. Och vi e så nöjda med hur det ser ut redan, men säkert kommer det bli nåt man ska göra. Inget vi vet nu dock.Jo men vi behöver ett matsalsbord med 6 stolar, för köket e så litet så vi rymmer inte gäster där så att säga. Ska ha ett i v-rummet. Någon som har ett å sälja? Billigt dårå såklart. ;)
    Nu har dom "målat" klart på bilddagboeken
    Himla fina bilder du lagt ut och du är verkligen kanon på att sy...
    Hoppas det går bra med TW idag...jag hade fundilerat på att dyka upp,men jag visste att jag inte kunde lämna besked föräns nu på morgonen,så jag tänkte att vem vet,de kanske kommer fler tillfällen
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-18 16:34:05 följande:
    Pissy: Ah, I see... nåja men vi har dagis granne med oss så det får nog bli det, om vi får plats så att säga... Sonen e ju 6 år så har ju bra köplats om det nu stämmer att det går efter syskonets ålder. För han måste ju ha fritids han så...Bcsvensk: Jättetack, det värmer verkligen att höra! Så du vet det till nästa gång så e det bara dyka upp vad det än gäller. Om jag nu har gjort för lite kaka eller käk eller har en stol för lite så löser jag ju det lätt. :)Hally: Eh... jo? Kanske... Hahaha. E inte så bra på sånt där som vägbeskrivningar och geografi och sånt. ;)
    Jamen de låter kanon,de ska jag inte glömma
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-18 23:58:13 följande:
    japp...jag ska ha ett party om en månad ca... hör av mej här i tråden litte närmre..dyk gärna upp då blir hos mej dårå.
    Ja säg till bara så kollar jag läget,bra att de dröjer ngn månad till,har så jäv*a svårt att köra i taskigt väglag med detta ben,men har jag tur får jag kanske låna svärmors bil
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-18 23:46:58 följande:
    Ja allt har ett pris! xylifon,malle: meh..vadå... alla vet väl redan att jag o peter inte knu**at sen emma tillverkades... *jojo lite överdrift men det låter ballare då* pissypopi: en riktig frissa som mn betalar för?? så om hon bjuder på en lugg klippning så blir hon tillfälligt låssas frissa?? *hihi*
    Hahaha...förlåt at tjag skratta..:Låssaas frissa...om hon bjuder på en lugg klippning...hahaha...den va f*n bra...
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-19 09:05:41 följande:
    Pissy: Nä dela ut godis måste ju funka. :)Hally: Så smart å göra kort å dela ut!Ja nu i halloween kom det barn och tiggde, ett par som bara stod där och stirrade på mig. Jag sa: Jaha? Ni kanske vill ha godis va, men jag har inte nå godis hemma. Då svarar den äldsta: Jamen pengar då? Då blev jag förbannad och smällde igen dörren. Sorry...Men jo, när jag var barn så gick vi kvarteret runt, men det var ju bara människor som man kände... vi hade en kaffekanna som vi fick godis i men faktiskt även någon peng... Det hjälps ju inte att vi gjorde det, det känns inte rätt och inte trevligt för mig heller när vilt främmande barn plingar på. Här i lägenhet känns det dessutom ibland olustigt att ens öppna alls när det ringer på dörren och man inte väntar någon. Men vilken dag SKA man klä barnen som påskkärringar? OCh vi har ju fammo och faffa borta, vem ska man påska för då?
    Kan inte barnen gå hos nåra ni "känner då" ??
    Så får våra ungar göra  (gjorde ska jag väl säga) då fick dom gå till "typ de vi umgås" me och bjuda på godis och lämna ett påsk kort...
    Skulle inte uppmuntra dom till annat...håller helt me er andra...Huga...
    En unge vars föräldrar satt och sjussade ungarna runt härute plingade på dörrn för två år sen och sa :
    Hit med pengarna...Jag gjorde då som flera andra...*pang*sen såg han bara en vit ytterdörr

Förra året då mina tjejer pratade om påsk kärringar så säger lillan :
    "Jag vill inte va påsk kärring, jag vill va en katt kärring"...hahaha...hon var så nöjd med att bli mejkad,att gå runt ville hon inte ,hon ville va katt kärring för mamma och pappa 
  • skrutteluttan74

Tänkte n udå det diskuteras en massa om renoveringar ,husköp osv,osv...
    Så bjuder jag på lite bilder från mitt "Kungliga Skithus" som maken gjorde 2006,inte sprillans nyt längret,me d syns inte...
    Hallen och altanen fixade maken förra året...
    Fan de låter som jag inte gör ngt...Nä d gör ja inte heller...Skämt å sido,jag gör en massa anant...Men kolla bilderna om ni vill...
    http://bcsvensk.spaces.live.com/photos/

• skrutteluttan74
    Ugglans mor skrev 2008-03-19 12:17:21 följande:
    Tänkte bara säga att jag lämnar er nu.. hoppas att ni klarar er utan mig här. Å anledningen till att jag lämnar tråden är att jag är så jävla less..Så bye byeFör nu far jag på semester till på tisdag, sen kommer jag tillbaka hit... Å ang. less, det är inte på er utan på att vara hemma...
    Hoppas du får en riktigt härlig semester nu
    Passa på å njut
  • skrutteluttan74
    MorBlåbär skrev 2008-03-19 15:35:51 följande:
    Vart ska man hällst bo med små barn? 6 månader & 4år..?HamnUrsvikenAtorpBergsbynBureå
    Kåge,Ostvik,Drängsmark,Ersmark,kusmark,Byske
  • skrutteluttan74
    Pumpkin skrev 2008-03-20 09:16:16 följande:
    maritmedm: Nej, jag är definitivt inte från de trakterna, är inte infödd västerbottning Att jag rabblade massa byar söder om stan var för att Bcsvensk redan hade rabblat byar norr om stan
    Klart jag röstar på Norr om stan ,annars hade jag ju skrivi dom du skrev
    Har bott på så många ställen runt och istan,men nu är jag nöjd...Norr om Staaaan...

Men skulle de bli ngt i stan,ja då var det Bladgatan,där jag bodde innan vi flyttade hit
    Super ställe...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-19 18:42:26 följande:
    bcsvensk: riktigt fin toa ju! :)
    Aaaa...mycket nöjd med den...Hoppas på att den lilla ska bli i liknande skick,men där har vi ingen dusch
Svar på tråden ***Skelleftetråden***